torsdag 31 juli 2014

The last days through my phone

Nu är det så att en oerhört vänlig dotter har lånat ut sin kamera till sina föräldrar som är utomlands, så i några dagar till får jag leva med min usla mobilkamera, haha. Men vad gör man inte. Här kommer några bilder från de senaste två dagarna.

I tisdags åkte jag och Felix till hans pappas och farfars sommarstuga i Torsmo. Hade jättemysigt. Puttrade 
runt i båten några gånger, fiskade abborre, grillade korv, badade och åt chips framför elden när regn- och
 åskskuren tog över i ungefär en halvtimme. Var jättefint trots att jag bara fick minifiskar.
Så här klart och fint var det över Skattungsjön. Såg ända bort till Furudal.
På vägen hem till Mora såg vi två jättesöta älgar vid vägkanten. En mamma och hennes lilla kalv,
ville ta med båda hem och klappa på dom och mata dom med gräs (eller vad dom nu äter)!
Igår blev det ännu mer bad, i älven den här gången. Inte fullt så varmt som i sjöarna kan jag säga då det är fjällvatten som rinner förbi. Oerhört mysigt ställe är det iallafall. Utöver det hann vi förbi hos Felix pappa en sväng för fika och träffa deras lilla valp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)