måndag 11 augusti 2014

14 år till salu

Läste ut boken precis, skriven av Caroline Engvall och handlar om en verklighetsbaserad svensk historia om en tjej som efter en våldtäkt börjar prostituera sig och sälja sex. Vidrig, men ändå så himla bra och viktig. Har fått lov att ta pauser mellan sidorna för att orka hänga med med tanke på en del flashbacks som i sin tur ger huvudvärk, men nu är den till slut utläst.

Har börjat fundera mycket nu när boken är slut. Om vilka vägar man tar, om skulden man lägger på sig själv, hur man automatiskt letar upp smärta för att skada dig själv. Genom att skära sig, svälta, hetsäta, självmedicinera, prostituera sig osv. 

Jag längtar så tills jag någongång kommer in på högskolan. Då jag är examinerad och får sitta i samtal med en tjej (troligtvis) som är i samma situation som jag varit och veta att den här tjejen kommer jag kämpa för med blod, svett och tårar att hon inte ska vara med om samma saker som jag. Att jag ska kämpa som en dåre för att de negativa händelser hon upplevt ska sluta där, inte växa och gro sig till en ännu större böld, inte kedjas med ännu mer skit.

Jag brinner så för det här. Nångång ska jag själv skriva en bok om min historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)