torsdag 21 augusti 2014

Crossfit

Vilken dag! Började med att gå upp till skolan. Måste än en gång ge en eloge till lärarna på komvux i Mockfjärd. Jag har aldrig under mina skolår haft så bra lärare, så stöttande, uppmuntrande och de har en sån tro på varje elev att det vissa dagar känns som att man kan klara vad som helst. Vet inte om det är för att man vuxit upp och inte är i samma rebelliska ålder som i tonåren, men de här lärarna är verkligen något extra. Förhållandet mellan lärare och elev är nästan mer som kompisar och jag älskar att sitta kvar en stund när alla andra gått hem och bara prata om allt eller inget, om livet och vad man har varit med om. Önskar att alla fick se vilket fantastiskt sätt de jobbar på, skulle det vara så på alla ställen så skulle ingen gå till skolan med en klump i magen!

Efter skolan har jag och mamma gjort tortillapizza och senare drog vi och pappa iväg på ett pass crossfit. Blev lite lugnare för mig än för de andra men det är jag glad över, dels för att jag inte ska belasta händerna med för tunga vikter och för att jag inte är riktigt i form efter sommaren.
Måste påminna mig själv om den här känslan efteråt! Den är så värd fastän man ibland drar sig för att träna. Bara sättet man andas på efteråt, hur luften känns tio gånger friskare och kroppen är härligt trött. Kommer sova riktigt gott inatt (om inte mina kära handledsskenor håller mig vaken).


Bjuder på en av Felix bilder som jag har fått redigera. Underbara fantastiska skog. Tror jag ska dra med Busen ut och plocka lite blåbär imorgon bitti om det inte är för dåligt väder :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)