tisdag 30 september 2014

Två timmar

Har haft en dag av de bättre idag. Sjukt hur dagarna kan gå så upp och ner, igår var nästan den värsta dagen och idag den bästa sen jag fick tillbaka min nedstämdhet. Har tagit mig ut på två promenader, pratat med min älskade mamma och till och med gått in på affären och mått helt okej. Låter säkert skitskumt i mångas öron att det kan vara så svårt att gå och handla. Det är nog en svår känsla att förstå när man inte vet vad panikångest innebär. Jag själv är inte så rädd för panikångesten i sig, mer för att folk ska döma mig, undra vad jag är för missfoster som sitter och gråter på golvet osv. Jag orkar bara inte med offentliga platser i för stor mängd just nu. Jag har sån lust att åka och shoppa, köpa ingredienser och baka med systrarna, gå på bio eller vad som helst, men jag måste hela tiden tänka på vad jag tror att jag klarar av och inte.

Imorgon ska jag jobba med mamma i två timmar. Jag är så glad att jag har henne och pappa i dessa stunder, som förstår och gör allt för att hjälpa mig. Två timmar känns som en bra prövotid för att se hur mycket jag orkar. Antingen tar jag mig inte till jobbet överhuvudtaget, antingen orkar jag bara med bussresan dit och inget mer, kanske klarar jag av en timme, kanske hela två. Jag vet inte. Vi får se vad jag känner när jag vaknar men just nu är jag hoppfull. Just nu känns det ganska bra.

Hoppas ni har haft en fin dag. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)