söndag 12 oktober 2014

Barnvakt till fem

Puuuh, har varit en lång helg. Varit barnvakt från tidigt på gårdagsmorgonen till ikväll klockan fem. Fem ungar i täta åldrar som alla vill göra och äta olika saker typ tjugofyra timmar om dygnet. Inte konstigt att man är trött, haha. Har haft det jättebra hos grannarna men det blev lite övermäktigt tror jag. Efter att jag kom hem har jag varit så himla irriterad att jag känt att en ynka liten grej till skulle göra mig tokförbannad, och då är jag inte den typen som är arg särskilt ofta. Dock var det inget utbrott som var på gång utan panikångest. Förstås. Har klarat mig från det i flera dagar nu så det var extra jobbigt att det kom nu och det är en sån där ihållande känsla idag, som inte riktigt vill släppa.

Jag kan inte koncentrera mig på någonting just nu. Ingenting är särskilt roligt och när jag läser vad andra bloggare haft för sig så blir jag nästan arg på hur problemfritt och oviktigt allting är. Lite modetips, nån har varit ut och festat, en annan visar en sminkning eller bilder på vad man lagat till middag. Allt blir så förbannat obetydelsefullt och onödigt i det här stadiet. Dock vet jag att jag känner så just nu för att jag själv inte kan connecta riktigt med de grejerna, inte för att jag är arg på personerna i sig och det är okej att känna så en stund. Känslor är aldrig fel och det betyder inte att man är en dålig människa att tänka så. Tror man behöver vara arg och bitter på människor i "smyg" när man mår dåligt så man kan ventilera ut det.

Nu ska jag se Sverige - Liechtenstein i EM-kvalet och hoppas på bättre dagar. Kram.


1 kommentar:

  1. Du är bra, oavsett hur du mår.
    Du är bra, oavsett hur du känner.
    Och ja, känslor är okej och gör en inte till en sämre människa. Jag tror att vi alla bär på känslor och tankar vi ibland skäms över men jag tror det är viktigt att ventilera ändå. Ibland får man vara bitter på allt och alla trots att dom inte gjort något fel så länge man inte beter sig som ett as! ;-)

    Stor kram vännen. Jag hoppas innerligt att allting blir bättre för dig snart och att du får den hjälp du förtjänar. Jag finns alltid en pling bort även fast det var längesedan vi träffades ordentligt! Jag tänker på dig.

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)