tisdag 28 oktober 2014

En höstlovstisdag

Är inte jag själv som har höstlov utan syskonen. På sätt och vis är det skönt, jag är inte ensam lika ofta, på andra sätt är det tråkigt för att vi alla verkar vara lika rastlösa. Blir lite arg på hur hårt vi, eller iallafall jag, påverkas av vädret. Ser jag ut genom fönstret så ser det ut som det gör i mitt psyke ungefär. Grått, trist, blåsigt. Ostabilt.

De två senaste dagarna har verkligen varit deppiga. Jag får för mig att världen är ond. Det enda i min kropp som känns som jag är ångesten som är fastnålad i bröstet. Resten känns avdomnat, någon annan som styr. Sjuka känslor.

På fredag ska jag iallafall till psykologen. Tack och lov, det var verkligen på tiden. Har väntat i 4-5 veckor nu och enligt mig är det en alldeles för lång väntetid. Dock kan man inte göra något åt ifall nån blir sjuk, men tycker det är så mycket onödigt som krånglar till det inom vården. Det kan inte vara rätt att få lov att vänta så lång tid, det bygger bara på det som är trasigt och ju längre tid man väntar desto längre tid tar det att läka. Men men. Fredag it is.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)