onsdag 15 oktober 2014

Energilös

Jag hatar verkligen dysterheten som hänger i luften ute. Höst, grådaskigt, deprimerande. Jag har dåligt samvete när jag inte gör något, jag har dåligt samvete när jag tar mig iväg för att det blir allt svårare att klistra på det glada i ansiktet som egentligen bara är en mur för att skydda mig själv. Jag har på något sätt fått för mig att det inte är okej att vara ledsen eller nedstämd offentligt. Det är pinsamt och skamligt.

Imorgon ska jag träffa psykologen för första gången. Efter det är det skola men jag vet av erfarenhet att det mycket möjligt kan bli så att jag inte orkar. Jag minns alla gånger jag gått från BUP med en sån kolossal huvudvärk, att jag somnat så fort jag kommit hem för att det tar så mycket energi att sitta i en fåtölj och prata om saker som är svåra. Och på fredag drar jag, mamma, moster och tre systrar till Ullared där vi ska spendera två dagar. Jag ser framemot det men jag är också rädd.

Fick även mejl angående högskoleprovet idag. Nästa lördag ska jag sitta ensam bland främmande människor och skriva prov i mellan fyra och sju timmar. Det råder kaos i min hjärna, jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Kanske klottrar jag ner mina svar så fort jag kan för att ta mig därifrån men då är det så. Då har jag iallafall tagit mig dit.

Nej, inget särskilt positivt inlägg idag, men det kommer bättre dagar. Det gör det alltid.


2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå hur bra som helst ska du se <3
    Jag tror på dig!

    SvaraRadera
  2. Elin svarar: Tack snälla du! Kram<3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)