onsdag 29 oktober 2014

Society sucks

Den här dagen har slutat med så många dåliga besked att det är sjukt. Ibland tror jag verkligen att världen är ond. Hur kan så mycket ondska få existera? Känner mig lite som Harry Potter och världen är Voldemort som vill förinta mig (jo, jag har sett ganska mycket Harry de senaste dagarna).

För det första så hände en grej som jag inte kan eller vill ta upp här, men det angår en nära person. Det gjorde mig väldigt ledsen trots att det kanske inte var så mycket min ensak. För det andra fick jag hem ett brev från Gagnefs kommun som löd ungefär: "Hej, vi har sett att du sökt prövningar. Du får fortsätta med det och hoppas att någon vill hjälpa dig med skolan. Det ser dock inte så ljust ut så du får nog gräva ner dina hopp i en grop och stampa på dem. Tack för oss."

Blir så förbannad. Och jag hatar att klaga egentligen, speciellt offentligt, men det här är mitt sätt att ventilera så då får det bli så. Blir det ingen förändring inom några dagar så kommer jag gå till tidningen och berätta om hur skolsystemet fungerar. Förhoppningsvis kan någon liten själ vakna.

Tro det eller ej men den här lilla lurviga varelsen är ett stort skäl till att jag ens lever idag. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)