fredag 28 november 2014

Harmoni

Många dagar av både upp- och nedgångar sen sist. Igår var en extremt dålig dag. Det är så jobbigt att leva med en ångest som aldrig lämnar en i fred och igår var jag på bristningsgränsen. Visste inte hur länge jag skulle klara av att ha det så här och samtidigt hade jag inga verktyg alls att bota ångesten med, inga långvariga i vilket fall. Ångesten finns där tjugofyra timmar om dygnet och det tär så fruktansvärt på en.

Eftersom jag har en del olika mediciner hemma så tog jag en starkare variant igårkväll. Tack och lov! För första gången på flera månader får jag känna att jag kan slappna av någorlunda. Att jag kan vila från ångesten på riktigt. Den ligger därinne i bröstet och lurar men den kommer inte åt mig på samma sätt. Min sinnesstämning är inne i ett viloläge och världen känns mjukare och snällare, plus att jag har fått sova på det.

Jag hoppas det håller i sig, den här harmonin och mjukheten. Ska jag orka må som jag gjort ännu längre så behöver jag en paus för att inte gå sönder totalt. Så tack Zopiklon, detta var ett tacktal till dig, haha.

Och så här vackert och frostigt är det ute idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)