onsdag 19 november 2014

Internationella mansdagen

Då var onsdagen snart över. Psykologbesöket gick bra, vad jag vet. Diskuterade lite i vad vi ska fokusera på under behandlingen och vi kom fram till att paniksyndromet, mina humörsvängningar och sömnproblemen ska stå i fokus. Gick igenom lite olika symtom för bipolaritet typ två, enda riktiga skillnaden är nog att mitt temperament skiftar mycket fortare, mellan två till tre dagar istället för minst fyra som är ett kriterium för typ två. Ska alltså bedöma bipolaritet UNS, borderline och ADHD den närmaste tiden. Inte för att "leta fram" en diagnos, utan att se vad vi kan utesluta och varför det är som det är i mitt känsloliv. Tror att det kan bli bra. Min psykolog är duktig och engagerar sig i att jag ska förstå vad allt innebär och låter mina egna önskemål komma fram och är noga med att fråga vad jag vill och vad jag tycker är viktigt. Det är toppen!

På tal om nåt helt annat så är det tydligen internationella mansdagen idag och det har blivit ett himla liv om det på vissa sociala medier. Förstår inte varför? Vi har en kvinnodag, varför inte då ha en mansdag också? Låter bara rättvist i mina öron men det sticker otroligt mycket i vissa feminister och även kända personer. Är så trött på den extremfeminismen som finns hos en del människor. Att göra könen mer jämställda gör man enligt mig, genom att höja kvinnans "status" (lön osv.) till där mannens står, inte att förhöja kvinnan och samtidigt sänka mannen? Nej, jag förstår inte hur en del tänker.

Nåja, jag ska inte tjata om feminism mer. Blir bara upprörd, haha.
Nu väntar gårdagens Big Brother-avsnitt och lite gofika.

Ni extremfeminister - den här människan är girlpower! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)