tisdag 18 november 2014

Ups and downs

Har varit en upp-och-ner-dag idag. Har sluppit panikångest än så länge men en del dumma tankar från förr har kommit upp igen. Under den senaste månaden har jag inte tränat något alls, förutom en del promenader, och det i samband med klädprovning är ingen trevlig kombination. Ätstörningstankarna kommer då och då och har gjort ända sedan jag blev sjuk men de har lite större påverkan och kommer med mer ångest när man är i ett skört tillstånd. Hittills har jag stått emot och det är jag både glad och inte glad över. If it makes any sense.

Pratat med en doktor i telefon idag också. För ungefär 2-3 veckor sedan så bad min psykolog mig att ringa till vårdcentralen om en akuttid för att mina sömnproblem var/är så pass stora. Gissa när jag fick en tid? En månad efter! Och det ska kallas akut? Man undrar ju om de skulle göra samma sak på ett sjukhus om nån kom in med ett brutet ben. "Alltså, tyvärr, vi har fullt så du får komma tillbaka om en månad." För grejen är att psykisk ohälsa är inte konstigare än att komma in med en fraktur, ändå behandlas dessa två saker så himla olika. Det är en skam att det är så i Sverige år 2014. Pinsamt.

Läkaren jag pratade med var iallafall jättebra och han gjorde allt han kunde för att det skulle funka fram till min läkartid den 2:a december. Guld för såna som han!

Imorgon ska jag till psykologen igen. Mitt humörpapper ser för tillfället ut så här. Får se om det hjälper i bipolaritetsbedömningen något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)