måndag 15 december 2014

Ännu en natt som gravid

Jaha, hur ska man summera denna dagen? Har varit i en konstig känsla hela dagen, på helspänn som om jag vet att något oförutsägbart snart kommer hända. Zopiklonen jag tog igår verkade inte alls som den brukar. Låg vaken i ungefär 3 timmar innan jag somnade och under natten har jag drömt en helkonstig dröm och dessutom vaknat flera gånger. När en så stark medicin som Zopiklon inte fungerar så undrar jag verkligen vad det är för fel på mig. Nånting i mig är riktigt snett om jag inte ens kan sova av en så stark medicin. Det känns som att jag alltid har varit väldigt mottaglig för mediciner men under den här hösten och vintern finns det plötsligt ingenting som fungerar. Nån som känner igen sig? Vad är det som händer? Allvarligt.

Angående drömmen så drömde jag inatt igen (senaste gången var någon dag sedan) att jag var gravid. Var i fjortonde veckan och hade en hur stor och fin mage som helst. Grejen var att min bebis eventuellt var död, så om hen skulle klara sig skulle jag få veta vecka femton. Hela min mage var helt blå, som om det var en stort blåmärke över hela magen, och när jag drog händerna över den så lossnade huden. Den bara sprack och ramlade av.
Min bebis klarade sig iallafall och plötsligt var hen född (minns inte könet men tror det var en pojke) och det slutade med att var jag än var så glömde jag bort honom. På affärn lämnade jag han i en kundvagn och kom på det när jag befann mig på andra sidan av affären. Det spelades upp om och om igen hur jag var på offentliga platser och glömde av min bebis och fick enorm panik varje gång. Är det nån här som är drömtydare så får ni jättegärna berätta vad det här betyder, haha.

3 kommentarer:

  1. Då ska jag berätta dig...sådär drömmer man ofta ..när man verkligen är gravid ..på riktigt...det blir helt lnadiga drömmar och just det där att i drömmen lämna bebisen här o där ..fick höra för mig att psykologiskt sätt äe att växa in i föräldrarollen osv..mogna och blir mor ..det hör liksom till...men annars att om du inte är gravid då..så lite lustigt att du drömmer de drömmarna ..men du blir nog världens bästa mor då du tränar mentalt redan nu 👍

    SvaraRadera
  2. fy vilken obehaglig dröm! :o

    SvaraRadera
  3. Men fy, vilken läskig och obehaglig dröm ändå haha
    Svar: Skönt med lite värme! Själv föredrar jag att vara hemma på jul :)

    Ha en bra resa!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)