tisdag 9 december 2014

En bättre dag med sämre besked

Heja Gagnefs vårdcentral säger jag bara. Blev uppringd av doktorn som sköter min medicin idag. Han är väldigt bra men eftersom han hade fått råd av psykiatern så hade jag endast Atarax, Propavan, Theralen och Lergigan att få välja mellan fram till den 20 januari. Valde att fortsätta med Propavan trots att det tar ungefär fem timmar innan jag blir trött av den och att jag vissa dar blir extremt dåsig. Atarax funkar bra då den är lugnande men det är ingen sömnhjälp för mig, Theralen är värst för den ger mig baksmällor from hell och Lergigan får jag som sagt huvudvärk av. Så himla tråkigt att det inte finns fler alternativ! Speciellt då det är över en månads tid det handlar om.

Tycker allmänt att de flesta sköter det dåligt på vårdcentralen. När psykologen ringde mamma för tre veckor sedan kom det fram att jag inte hade någon tid förrän 50 dagar efteråt - det efter att mamma uttryckt att jag behövde ännu tätare kontakter än en gång varannan vecka. Hur kan man göra så? Känns som folk bokstavligt talat skiter i hur jag mår. Det är inte okej. 

Jaja, har iallafall en av de bättre dagarna idag. Har fått min gamla telefon såld, betalat utlandsresan med mina egna sparpengar (I made it!) och varit ut på en skogspromenad med mamma, pappa, Jonna och Daniel. Mellan 18-20 har jag dessutom min sista lektion för detta år. Ska bli så himla skönt att åka iväg nästa vecka!

1 kommentar:

  1. Usch kämpa vidare!
    Ja vet hur de känns när vården vänder en ryggen.
    Det tog mig 1,5 år innan jag träffade en läkare som lyssnade på mig och hittade felet. Han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta då jag idag kan va den glada tjejen som kan göra saker igen :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)