lördag 6 december 2014

Lergigan och för tidigt öppnade klappar

Känns som jag har gått igenom hela apoteket snart vad gäller medicin för depression, ångest, sömn etc. Var till läkaren igår och diskuterade sömn- och ångestproblem, slutade med att jag kom hem med en burk Lergigan. Jag blir så ledsen när den fungerar så himla bra mot min ångest men inte i övrigt. Tog första dosen igår kväll och blev extremt ljuskänslig och fick en svinjobbig huvudvärk på köpet. Idag har ångesten varit mildare än igår, toppen, men är fortfarande extremt seg i huvudet. Känns som nån strålar skallbenet på mig? Jag är en sån person som väldigt sällan är sjuk eller har huvudvärk så när det kommer så här så är det ganska tydligt att det är biverkningar det handlar om. Ska iallafall ge det ett par försök till och se om det försvinner. Det står ingenting om huvudvärk i biverkningarna heller så det lär isåfall anmälas till Läkemedelsverket också.

Förövrigt har dagen varit bra. Felix har öppnat sin julklapp eftersom familjen Vähäjylkkä kommer spendera julen på Teneriffa detta år. Han fick en kaffemaskin med kapslar från Löfbergs som han verkade nöjd över, så då är jag lika nöjd jag med! Eftersom jag inte dricker kaffe själv så vet jag ingenting om smakerna, allt kaffe smakar beskt enligt mig, haha. Utom Starbucks kalla kaffe då, det är mumsigt.

Har även varit iväg på bio med systrarna mina (Jonna, Piini och Jolle). Såg förstås nya Hungergamesfilmen. Har lite som tradition att recensera de nya filmer så inom kort kommer en recension komma upp. Trevlig lördagkväll på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)