onsdag 10 december 2014

Tungt

Känns som jag har varit hos psykologen hela dagen eftersom det var så himla mörkt när jag kom ut därifrån. Känner nu i efterhand hur mycket jag behövde komma och prata en gång till innan resan och julfirande och allt. Pratade en del om hur det har varit med sömn, ångest och självskadebeteende och hur man förebygger att skada sig själv. Det var så skönt att få en bild av hur det ser ut i självskadebeteende på papper. Hur cirkeln går mellan en situation, till tankar och känslor, till handling, till självskada och till ännu mer ångest. Kändes tyngre än vanligt att gå därifrån idag men jag märker att det bara är ett kvitto på att jag öppnat upp mig och vågat vara ärlig och tydlig med hur verkligheten faktiskt ser ut.

Nu är det två veckors resa, nyårsfirande och ett nytt år som väntar innan utredningen påbörjas, eventuellt några samtal innan dess också ifall jag känner att det behövs. Ska bli så skönt att vara ledig tillsammans med familjen och slippa känna den där ensamheten som gör så ont när andra går iväg till skola och jobb. Jag nedvärderar mig så mycket för att jag inte klarar av livet i full fart som andra gör, och det är så fel.

Mycket tankar och känslor nu, men på något vis måste allting lösa sig till slut.

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara krama om dig och säga att du kommer må bättre <3
    Du har så många i din närhet som bryr sig om dig, både vänner, familj, pojkvän och pälsbollen.
    Du är fantastiskt människa! Glöm inte det <3

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fin bild! :) Och vad skönt att du känner att du kan öppna upp dig mer nu för din psykolog så att ni kan nå varandra lite mer eller vad man ska säga. Jag går själv hos en samtalskontakt en gång i veckan vilket jag personligen tycker är alldeles för lite.. Tycker inte jag får den rätta hjälpen jag behöver utan att det mest är fokus på min vikt men inte hur jag mår inuti vilket jag tycker känns trist. Hoppas innerligt att jag skulle få koma till ett behandlingshem med professionell personal som vet vad dom gör. Jag går ju upp i vikt o sådär men tankarna blir ju inte mer lätthanterliga för det som sjukhuspersonalen tycks tro? :(

    Jag vill bara annars säga att jag tycker du verkar vara en toppentjej på alla sätt och vis! Du är otroligt stark som vågar dela med dig om allt du varit och är med om och du ska känna dig stolt att du vågar♥ Vill ge dig en stor kram och verkligen få dig att förstå vilken fin människa du är! Stor kram till dig♥

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)