torsdag 8 januari 2015

Avd 95

Hade inte planerat att börja året så här men den senaste veckan har jag mått så otroligt dåligt, så mycket att jag övervägt om det vore bättre att dö. Efter första natten här i Säter mår jag fortfarande dåligt men jag orkar iallafall gå ut ur mitt rum i små omgångar. Hade vårdmöte imorse men klarade inte av att vara kvar i mer än fem minuter då jag blev så yr, illamående och svimfärdig. De har tagit blodprov och även ett graviditetstest eftersom jag hade så många symtom som pekade på graviditet. Eftersom jag äter p-piller så var chansen att det skulle visa positivt minimal och testet visade precis vad jag trott - negativt. Riktigt skönt då min vårdkontakt berättade att hon faktiskt själv fått ett "p-pillerbarn". Så antagligen är det gårdagens medicin som spökar.

Yrseln och illamåendet har lagt sig nu och jag börjar äntligen känna mig lite vaken. Jag och några andra patienter har fått gå iväg till en kiosk i närheten med en av vårdarna och samtidigt fått i oss lite frisk luft. Saknar min familj och pojkvän nåt så oerhört men jag vet att det här är för det bästa.

1 kommentar:

  1. Nej är du inlagd! Är det jag om är helt borta eller vad är det som händer? Hur mår du? Jag förstår att det känns skit att börja året med en inläggning men måste man så måste man. Det handlar om att du ska få må bra igen och om en inläggning krävs så är det det som ska till självklart <3 Har själv en jobbig period nu måste jag erkänna. Eller jag äter ju som jag ska o sådär men har ångest utav bara den. Särskilt nu efter lunchen som jag åt för ett par timmar sedan. Är så sjukt mätt så jag mår illa och har en sån oro i kroppen. Usch.

    I och med p piller så känner jag igen oron. Jag tog ett dagen efter piller förra måndagen och inbillar mig så sjukt mycket om att jag skulle vara gravid nu då jag inte fått någon efterblödning eller vad man ska säga.. Sen så kan det ju också bero på att jag inte har någon regelbunden mens nu och att det är därför jag inte fått någon blödning för att jag helt enkelt inte kan bli gravid nu.. Så mycket tankar och oro som snurrar i huvudet på mig.

    Hoppas du känner dig lite bättre idag? Mängder av styrkekramar <3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)