fredag 23 januari 2015

Bröstmjölk och sånt

Vaknade av mig själv några minuter i nio. Hade klockan ställd på tio då jag tänkte att jag kunde ha lite sovmorgon under helgerna, precis som på sjukhuset, men kroppen ville inte somna om så gick upp tidigare iallafall. Det måste vara ett gott tecken på att rutinerna börjar sätta sig!

Åt frukost i lugn och ro och tog ut Bosse på morgonpromenad. Har alltså tagit tag i motionsbiten också och klockan är bara runt elva. Känns grymt skönt. Nu väntar jag på att Felix ska vakna och att vårdcentralen ska ringa upp mig. Var med om sjukaste grejen igår kväll och även idag på morgonen. Mina bröst producerar mjölk?! Felix stelnade till på en gång och trodde jag var gravid men det är ganska omöjligt då jag äter p-piller och att testet jag gjorde på sjukhuset för två veckor sen visade negativt. Har googlat runt och kollat upp biverkningar på de mediciner jag tar så det beror antingen på:

Sällsynta biverkningar av mina mediciner
Förhöjd/sänkt sköldkörtelproduktion
Godartad tumör i hypofysen
Cancer av något slag

Jo, men det lät ju trevligt, haha. Nejdå, är ganska så säker på att det är medicinerna som gör det men det stod att man alltid skulle kolla upp det om det om man inte var gravid, ammade eller nyss fått barn. Verkar inte bli av med alla konstiga symtom, min kropp lär vara besatt av undersökningar som den håller på. Mongokropp.


Något jag glömt berätta är att jag var med i tidningen i måndags. Min klasskompis från gymnasiet intervjuade mig angående högskoleprovet nu i vår.


Och så måste jag bara lägga ut den här bilden på min gulleböna. Han vet mycket väl om att han ska hålla sig på filtarna i soffan, sen hittar man honom liggandes utanför ändå. Spelar ingen roll om det är ett glapp på 15 cm mellan filtarna, han lägger sig alltid emellan. Sen vill han ju ha kuddar att luta sig emot precis som vi. Så söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)