torsdag 22 januari 2015

Mardrömmar

Då var det torsdag igen och det närmar sig helg. Har sovit uruselt inatt och drömt typ trettiosju mardrömmar. Fick bland annat fingrarna avskurna med en kniv, fick lov att bränna upp ett lik osv. Antar att det ligger nånting i mig och skaver som måste komma ut eftersom jag hela tiden sover så oroligt och drömmer mardrömmar. Sen handlar det hela tiden om samma sak - någon som vill döda mig (oftast den personen som hade med våldtäkten att göra) vilket gör att det enda sättet jag kan rädda mig själv på är att döda honom i nödvärn. Hade nästan vant mig vid alla dessa mardrömmar men inatt var det riktigt obehagligt faktiskt. Den där känslan av att i panik försöka hugga av någons arm eller att själv bli knivhuggen är så verklig och traumatisk. Fy.

Nu på morgonen har det vänt lite iallafall. Har ätit frukost och varit ut med mamma och Bosse i snövädret. Som jag har sagt förut så har jag känt att min kropp har velat lägga av så fort jag rör mig, så idag kändes det riktigt skönt att kunna gå en längre sträcka utan att känna att jag ville lägga mig ner och vila mitt på vägen. Kommer antagligen krävas en del tålamod att komma igen så nu har jag inget val än att tvinga mig själv att sluta vara så otålig. Men man växer väl av det med antar jag!

2 kommentarer:

  1. Usch för mardrömmar alltså. Det är verkligen så hemskt att vakna skräckslagen av det hjärnan kan koka ihop medans man sover. Jag är ibland så rädd för att somna för att jag är så rädd att drömma något hemskt och inte kunna våga somna om sedan. Att man har minnesbilderna på hjärnhinnan och inte kan bli av med dom. Och dina mardrömmar låter inte nådiga alltså. Så hemskt och jobbigt att drömma om allt detta. Jag lider verkligen med dig och hoppas du kan få någon rätsida på dom med tiden och att du kan bearbeta drömmarna och få sova gott så småningom♥

    Så skönt att du orkade ta dig ut med din mamma och Bosse också och få lite frisk luft. Skönt att du känner att du börjar må lite bättre och orka lite mer nu. Hoppas det får fortsätta så och att du bara blir piggare och piggare för var dag som går. Det är så jobbigt när man känner att ens ben inte orkar bära en och att det känns som man ska ramla ihop efter ett par meter bara.

    Massa kramar♥

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)