onsdag 28 januari 2015

Min början på 2015

• Inläggning på avd 95 i Säter pga självmordstankar (första gången jag skriver det så här rakt upp och ner, svinläskigt men that's the ugly truth).

• Mina första riktigt tydliga hypomanier i samband med depressionen. Oerhört obehagligt men samtidigt skönt att på riktigt veta att det var något sjukligt och att jag inte bara inbillat mig.

• Sisådär tio blodprovstagningar och femtioelva läkarbesök. Lär vara stora hål i mina armar snart.

• Fått diagnosen bipolär typ 2 med blandade känslor.

• En kär vän genom mitt jobb har gått bort och jag fick veta det en vecka senare vilket gör att jag åter igen har dippat.


Januari 2015 kommer alltid vara en av de värsta perioderna i mitt liv. Så mycket sorg och smärta, men jag vet att det här är något som också kommer göra att jag växer mig starkare. Jag har gjort det förut så varför skulle jag inte kunna göra det igen? Var så inställd i början av veckan att gå till skolan imorgon men efter dödsbeskedet jag fick igår är jag inte lika säker längre. Har gråtit och hatat hur orättvist livet är och emellanåt bara skjutit undan det för att jag inte orkar tänka på det. Just nu går tankarna mest på begravningen. Ska jag gå? Orkar jag?

Ska bli så skönt att snart lämna den här månaden bakom mig. Komma tillbaka till något sorts liv. Om inte för min så för hans skull. Den livsglädjen han hade ska jag alltid tänka på när livet känns piss. Jag får aldrig sluta kriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)