onsdag 21 januari 2015

No more 95

Då var jag utskriven också. Det känns precis lika läskigt som för fyra år sedan men jag vet att jag var väldigt klar på avdelningen sen utredningsmötet igår. Medicineringen jag har har jag stått på i en vecka (vissa mediciner i två) och de jobbiga känslor och tankar jag haft har lättat och dyker inte upp med samma styrka och i samma takt som innan. Visst har jag haft någon dipp och kommer säkerligen ha flera gånger till innan jag är på banan igen, men just nu känns det helt okej.

Lägger nu krutet på rutiner, rutiner, rutiner. Har väckarklockan på nio varje morgon, äter så regelbundet jag kan och tar medicinerna i tid. Det är det viktigaste nu, för flyter det iväg så gör säkerligen måendet det också. Nästa steg blir att lägga till lite motion i rutinerna också. En promenad om dagen, sträcka är just nu oviktigt, bara jag kommer ut.

Jag är vanligtvis en väldigt spontan person, gör det som faller mig in, så det är motigt att lugna ner mig själv när jag egentligen bara vill springa ut i livet och köra på stenhårt. Jag har på nåt sätt trott på att skådespela mig ut ur dåliga måenden. Låtsas att allt är fint och tvinga kroppen att köra på så att jag till slut faller in i den rollen jag skapat för mig själv. Nu testar jag en annan metod och på nåt sätt lär det gå vägen. Jag får inte ha bråttom nånstans.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att du är utskriven nu vännen och att du ska kämpa på hemma med att få till rutinerna igen och komma på banan. Det är jättebra och ett viktigt steg att ta. Bra att du sätter klockan på ringning varje morgon så du kommer upp och startar dagen med en bra och god frukost. Tycker personligen det är bland de bästa målen på dagen hihi. Så gott tycker jag :)

    Nu ska vi sikta framåt och hoppas på att inte behöva bli inlagda mer varken du eller jag. Livet är för kort för att må dåligt och behöva spendera den på sjukhus. Men mår man inte bra och behöver skjuts i rätt riktning så är det de enda rätta såklart! Men hoppas vi ska kunna må så bra i oss själva så vi slipper hamna där igen.

    Får jag fråga hur många ggr om dagen du nu ska äta? Jag äter ju 6 mål om dagen och är det så för dig också att du ibland inte ens hinner bli hungrig till nästa mål? Ibland kan jag vara lite småhungrig liksom men ibland får man verkligen tvinga ner maten då man verkligen är proppmätt :(

    Mängder av kramar till dig♥

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)