tisdag 27 januari 2015

Till en vän i himlen

Det här året har börjat så dåligt det bara kan. Man tror att "nu äntligen vänder det nog" och sen kommer nästa smäll.
Fick nyss veta att en av mina kära vänner från dagcentret gått bort. En kille jag lärde känna i somras och som jag hade en hel del roligt med den korta tiden vi kände varandra. När vi fiskade i somras och det första han gjorde innan vi knappt sagt ett ord till varandra var att kittla ihjäl mig. Han älskade att retas på det sättet, fast alltid med glimten i ögat. När vi gick på loppis och han var överlycklig över de bilar han fyndat till sin samling innan hela gänget tillsammans gick och åt kulglass i värmen. Det är så ofattbart och orättvist att människor ska gå bort på det sättet, och i den unga åldern. Han var en fantastisk kille, sprudlade så där att det smittade av sig på alla. Tänker på hans familj och alla han har nära, hur svårt det måste vara, och kan jag skicka minsta lilla uns av styrka så vill jag göra det. Mycket med tanke på hur hårt det tog (och tar) mig som bara känt honom i ett knappt halvår.

Jag har alltid tänkt att döden är något bra, kanske för att jag aldrig tidigare förlorat någon jag känt. Det må göra ont och kännas hemskt men efter allt det där hemska och allt det där onda så kommer man till en bra plats. Där hoppas jag att han är nu.

Vila i frid kära vän. ❤️

2 kommentarer:

  1. Vila i frid <3 att förlora en vän är otroligt tungt! Minst lika jobbigt som att förlora någon i ens familj.
    Jag hoppas att han har det bättre där han är nu!

    SvaraRadera
  2. Du har en vän i humlen :-)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)