torsdag 15 januari 2015

Vad vore livet utan socker

Tillbaka på avdelningen igen sen igår kväll. Blir så förbannat besviken då jag var inställd på att bli utskriven idag. Det gick ju åt skogen men den saken. Har kollat hjärta och lungor idag pga att jag haft bröstsmärtor i ca fyra dagar från och till. Visade sig inte vara något vilket var skönt, bara himla frustrerande att ha svårt att dra djupa andetag och känna att kroppen säger emot hela tiden. Antar att det är stressrelaterat eller att det är en panikångest som inte bryter ut utan som sätter sig i bröstet. Oerhört obehagligt iallafall.


Vart till kiosken också och köpt lite sött. Känner mig så trött och sliten om jag inte får i mig lite socker varje dag. Blir väldigt dåligt med det då jag bara äter mat på avdelningen, ingen frukt heller då de inte har världens största utbud. Bara för att jag handlade så fick vi så klart äppelpaj till efterrätt och nu är jag tokmätt. Blä.

Angående mina misstankar om hypotyreos så hade jag sagt fel i tidigare inlägg om värdet som låg på 3,8 och inte 4,8 som jag skrev. Läkarna skulle ringa och höra med endokrinologerna om hur de tänker om mina värden eftersom jag jagat på dom och gråtit ut om att ingen tar det på allvar. De kan ha rätt i att det är psykosomatiskt men jag tror verkligen inte det. Nånting är fel men jag vet inte vad. Har haft dessa symtom i flera år så det är inget som har kommit i samband med depressionen, endast att de har blivit förstärkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)