fredag 27 februari 2015

Dr Denim - Plenty

Ni som känner mig vet hur mycket jag avskyr jeans - men! Nu har jag äntligen hittat de perfekta jeansen, hör och häpna. Har hört mycket om Dr Denim innan men har inte förväntat mig särskilt mycket. Beställde ett billigt par för några dagar sen och oj, vad överraskad jag blev! Dessa är superbra på att forma sig efter kroppen och modellen Plenty som jag kärat ner mig i är så där perfekt i midjan. Ofta är medium waist lite lite för låga enligt min smak och high waist för höga men dessa ligger precis mittemellan. Är även lite allergisk mot fickor som sitter för långt ifrån varandra eller är för små men även här blir jag överraskad.

Paren ovan har jag nu beställt hem och har tänkt välja det paret jag gillar mest och skicka tillbaka det andra (fri retur). Är lite rädd dock att jag kommer behålla båda, haha. Jeansen jag har beställt är också i jeggingsvariant vilket gör dom superstretchiga och mjuka, men finns att beställa i klassisk jeansvariant också om man så vill. Rekommenderar dessa starkt!

3 kommentarer:

  1. Men gud vilka snygga! Och jag måste erkänna att jag inte heller är ett fan utav jeans faktisk utan avskyr dom rättare sagt haha. Har blivit det på senare år nu i och med anorexin men jag brukar utmana mig själv med att tvinga mig att ha dom ibland även om det mest lockar att ha mjukisbyxor då det är så mycket bekvämare tycker jag haha :)

    sv: Jag tror också att det inte skulle bli så bra om man hade superkrafter då det precis som du säger tappar sin charm. Att få längta riktigt ordentligt efter något istället är nog mer nyttigt för annars skulle man ju inte uppskatta sakerna i vardagen liksom :)

    Hihi jag är helt fast i farmen alltså! Känns ju som att man känner personerna haha då man följt dom såpass länge som man gjort nu liksom! Jag gillar också Ida supermycket. Tycke hon är så härlig och en jordnära tjej precis som du säger. Annars så gillar jag även Alexander och så tycker jag att tanten Ylva är så jävla flummig att hon fan blir skön ändå på något sätt haha även om jag inte har hon som favorit liksom :D Men annars är det ett rätt skönt sammansvetsat gäng som dom fått ihop. Spännande att André och Cornelia har en chans att komma in nu också. Även om jag tycker det är lite fusk men ändå haha. Tycker om dom ändå som människor så det ska bli spännande att se hur det går för dom i farmen :)

    Hoppas du mår bra och att du får en fin fredagskväll vännen <3
    Många kramar <3

    SvaraRadera
  2. sv; Glömt helt bort! Försöker ta tag i det på måndag :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)