söndag 1 februari 2015

Februari-planer

Då har man kommit till den punkten igen då rutinerna börjar släppa och all regelbundenhet är som bortblåst. Är första februari idag och jag har lovat mig själv att börja ta hand om mig själv bättre den här månaden. Röra på mig i den mån jag orkar, ta medicinerna i tid och äta mer näringsrikt. Det är mitt mål! Sen när mina cigaretter är slut ska jag också göra ännu ett försök att sluta röka. Har tyvärr sällan bra disciplin på mig själv så det kan gå hur som helst men jag lovar att göra ett ärligt försök. Har varit hostig i flera veckor nu och jag tror rökningen är ett hinder för tillfrisknandet.

Det var det. Den här söndagen blir lugn och lagom seg så tar jag riktiga krafttag imorgon, och börjar skolan på tisdag. Nu är det dags för fight.


Skottat framsidan av gården med hjälp av Felix och Anton. Mina biceps gråter. Tror jag lär börja väldigt smått med träningen då min kropp varit ur funktion i fyra månader nu.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du gör helt rätt i att från och med den här månaden och framöver ska börja ta mer hand om dig själv och ge din kropp det den behöver. Motion, mat och vila. Den kombinationen är superviktig för att man ska må bra på riktigt inifrån och ut! När det kommer till att ändra kosten känner jag igen mig. Skulle också behöva göra det. Fastnar lätt i vissa maträtter och vågar inte testa något nytt vilket jag blir så irriterad över mig själv på! Har du några bra tips på luncher och middagar tex? Känns som jag bara äter samma samma vecka efter vecka liksom haha :(

    sv: Tack fina du♥ Ja jag hoppas verkligen att jag kan få komma till ett behandlingshem snarast möjligt. Dock fick jag reda på idag inne på sjukhuset att dom tydligen inte skickar remisser!? Alltså vafan!? Man kan ju inte betala en behandling själv då det kostar flera hundratusen kronor liksom.. Så ska ju ha ett möte med läkaren nästa onsdag så hoppas han kommer med positiva besked om hur vi kan lösa det hela!

    Hoppas din start på veckan börjat bra och att du får en fin dag♥
    Många kramar♥

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)