torsdag 19 februari 2015

Frikort

De senaste dagarna har verkligen varit sjukt sega. Ute regnar det och snön har blivit is och slask. Sitter och ser på serier och Uppdrag Granskning i brist på annat och gosar med Bosse lite då och då. Jättespännande så där. Vill ha helg och samla ihop familjen och alla nära och kära och bara umgås, se på Mello och äta lösgodis.

Fick iallafall hem mitt frikort idag eftersom jag betalat stora summor redan för alla psykolog- och läkarbesök. Känns otroligt skönt att ha gratis sjukvård fram till november! Har en hel del att ta itu med för att klara mig ekonomiskt då mitt studiemedel går ut om nån månad och jag inte kommer få mer pengar för studier på gymnasial nivå. Mina mediciner kostar skjortan, linserna går på ungefär 1200:- per halvår och så lär jag förnya p-piller och behöver dessutom handla nya kläder. Allt på samma gång som vanligt. Folk brukar säga att "man måste vara frisk för att orka vara sjuk" och det stämmer verkligen.

1 kommentar:

  1. Jag längtar också galet mycket till våren och sommaren nu alltså. Tycker det är dem bästa årstiderna på hela året och vill bara ha värme och sol nu. Allt känns så mycket lättare då och ingenting känns omöjligt. Känner mig så glad just på sommarhalvåret också och vill inte att dem månaderna ska ta slut <3

    Ser också fram emot helgen och melodifestivalen. Tyvärr tycker inte jag att det har varit några höjdarlåtar på dessa två deltävlingar men jag hoppas det vänder och att jag kan bli positivt överraskad framöver! Vad tycker du om bidragen såhär långt? Visst det har funnits vissa bra låtar men inte alls så som det brukar vara tycker jag. 2012 tycker jag hade ett jättebra startfält och hela finalen var så bra! Fanns inte en låt då som jag inte tyckte om utan alla var klockrena tycker jag :)

    Vad skönt att du också fått frikort nu! Jag har det också och det underlättar verkligen. För när man är på sjukhuset så mycket som man är så är det ju orimligt om man skulle behöva betala för varje besök. Skulle inte gå helt enkelt!

    Hoppas du får en fin kväll vännen och att du mår bra :)
    Många kramar <3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)