tisdag 24 februari 2015

Stort tack!

Har redan fått stor respons på videon jag la ut här för ett par dagar sen och jag vill säga tack till alla er som lämnat så fina kommentarer och delat klippet! Både på Facebook och på bloggen har personer delat med sig av sina egna historier och skänkt en hel massa kärlek. Det betyder mycket för inte bara mig utan även alla andra som sitter inne med ett tungt bagage. Det vi har varit med om är inte okej och kommer aldrig vara okej.

Vi är inga svaga offer, vi är starka överlevare. När det känns jobbigt och hemska bilder dyker upp i huvudet så brukar jag tänka på oss som ett team. Alla vi som överlevt, de som tyvärr inte gjort det och alla som lever med detta i hemlighet. Personer som jag inte ens vet om. Det ger mig trygghet och styrka att ta ännu fler steg i livet.

Så tack till er alla! Att visa att ni är emot detta och stödja oss som överlevt betyder oerhört mycket. Psykisk ohälsa och trauman av olika slag ska inte vara något att skämmas över som det tyvärr ofta är idag. Samhället behöver veta mer, våga mer.

Ur hat föds kärlek.

1 kommentar:

  1. Du är verkligen så stark min vän och jag vet att du är en stor inspiration och förebild till andra unga tjejer här ute som varit med om liknande händelser. Det är hemskt och inget någon ska behöva uppleva. Att våga prata om det och dela med sig av sin historia är verkligen viktigt. Just för att upplysa om att det inte är ens fel! Man ska inte skuldbelägga sig själv för att man råkar ut för något sånt här <3

    Hoppas du mår bra idag min vän och att du får en fin och härlig onsdag! Vad hittar du på? Stor kram <3<3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)