torsdag 26 februari 2015

Humörschema

Gjorde ett humörschema för ett tag sedan för att kunna följa hur humöret går och se om det finns anledningar som gör att det går kraftigt uppåt eller neråt. Var utan min livsviktiga stämningsstabiliserande medicin i två dagar vilket jag självklart antecknat i schemat. Tror det här kan vara en bra idé att göra även om man inte har någon sjukdom som påverkar humöret, så kan man få eventuella svar på vad som får en att må både bättre och sämre så att man kan förebygga inför det.


Så här ser det ut hittills. Nollan är normalläge, minuset sänkt stämningsläge och plusset höjt. I och med det här ser jag att jag fortfarande inte är ur depressionen helt. Det är mycket minus men inte så pass att det påverkar mig i stort. Ser att jag lär bromsa mig ett tag till och inte ha för bråttom in i jobbvärlden igen trots att det kliar i fingrarna. Går det inte uppåt de närmaste månaderna kan jag eventuellt få lov att göra en medicinändring.

2 kommentarer:

  1. Men gud så bra med ett sådant schema att fylla i! :)

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken bra idé att dokumentera hur man mår så man kan se vad det beror på att man mår lite bättre och lite sämre liksom. Ska nog ta till mig det och försöka knåpa ihop ett sånt schema själv :)

    sv: Ja det hade varit en kul superkraft att ha. Finns så mycket superkrafter som skulle underlätta om man hade. Gud vilken fördel det skulle vara om man kunde få välja helt fritt vad man skulle vilja kunna göra. Drömmen verkligen! :D

    Men åh vad mysigt med en bak och matdag med pojkvännen och sedan att ni tittade på farmen tillsammans! Min dag var ungefär samma som eran. Jag kollade också på farmen på kvällen och tycker det är så kul och underhållande haha. Spännande också för den delen! Har du annars någon favorit som du hejar lite extra på av dom som är med? :)

    Hoppas du mår bra idag vännen och att du får en fin fredag. Vad ska du hitta på? <3
    Många kramar <3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)