fredag 20 februari 2015

Livet är ett heltidsjobb

Blev en heldag hemifrån idag. Vid tolv hämtade Linda och Liam upp mig för att åka och se på Tobbes match i Långshyttan. Tog med kameran och knäppte de första hockeybilderna på flera år men inser nu att jag glömde kameran i Lindas bil. Great. Jag har slutat bli besviken på mig själv när jag glömmer saker för det sker i princip jämt.

Efter matchen (som de vann med 7-4) så gick vi in på Kupolen en sväng. Handlade inget vettigt men är ändå glad över den här dagen. För en månad sen skulle jag aldrig gått in på Kupolen och in i en så folkfylld miljö frivilligt. Panikångest och isolering var i princip det jag levde i då så varje litet steg ut i offentligheten är ett stort steg för mig.

Nu måste jag jobba på att varva ner, är toktrött i både hjärna och kropp. Min mentala on-off-knapp funkar inte riktigt ännu. Att komma igen efter en depression är verkligen ett heltidsjobb.

Ska bänka mig vid tv:n nu och vänta in Melodifestivalen. Önskar er en fin lördagkväll!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du är intresserad av min skinnjacka :) Frakten beror på hur du vill jag ska skicka den (som vanligt brev eller spårat till exempel) men det borde inte kosta mer än 54 kr och annars kan jag som sagt mötas upp.

    SvaraRadera
  2. såg också mello :)

    sv: jo nog var den helt ok, men går absolut inte att jämföra med böckerna. vilket ingen film kan! :)

    SvaraRadera
  3. Grymt att du orkade med en sväng inne på kupolen! :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)