fredag 6 februari 2015

Riskfaktorer och godis

Fredag, varit hos psykologen idag och haft mitt första "riktiga" samtal sen utskrivningen. Pratade litegrann om riskfaktorer till självskadebeteenden och självmordstankar och det vi kom fram till var att stress och ensamhet är två stora faktorer. Jag är en person som måste få vara ensam ibland för att må bra så ibland är gränsen mellan lagom och för mycket ensamhet hårfin. Pratade också en del om mina extrema koncentrationssvårigheter och irritabiliteten som uppkommer i samband med det. Har gått igenom biverkningarna på medicinerna så ska en läkare/psykiater få göra samma sak. Jag mår ju betydligt bättre nu, men koncentrationssvårigheterna har kvarstått eller till och med förvärrats. Jag hoppas verkligen att vi kommer fram till en bra lösning för det tär både på mig och andra att vara så irriterad att man håller på och sprängs.

Annars så har jag precis fixat klart mina sjukskrivningspapper så jag kan få sjukpenning för den tid jag varit borta från skolan. Nu sitter jag och äter sura vinegum. Mamma och pappa kom hem med världens lass godis igår då de tydligen säljer ut massor på konsum. Ni ser ju nedanför hur mycket det är, haha. Kommer nog spy på godis snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)