torsdag 19 februari 2015

Sponsored by Vårdcentralen

Jag börjar få panik på hur många gånger jag varit till vårdcentralen den senaste tiden. Det är nästan som att jag tagit mitt pick och pack och bosatt mig där och jag tror de börjar tröttna på att ständigt ha mig där. Förvånar mig inte om de tror att jag lider av extrem hypokondri. Senaste halvåret har jag haft karpaltunnelsyndrom, bytt mediciner, förnyat mediciner, gått hos psykolog, haft utredning angående bipolaritet, haft oväntad produktion av bröstmjölk vilket i blodprov visade sig vara en förhöjning av hormonet prolaktin, haft höga sköldkörtelvärden och listan bara fylls på och fylls på. Ibland försöker jag rensa skallen och tänka och känna efter. Har jag verkligen ont? Påverkar det här min vardag? Och så vidare och så vidare. Allt för att inte ta upp onödig tid som skulle kunna läggas på någon annan, och för att jag inte vill vara hypokondrisk.

Så vad gäller det denna gången? Jag berättade precis vid inläggningen på 95:an hur jag kände att hela min kropp bara ville lägga av. Ända sen mitten av november någon gång har jag haft oerhört ont i musklerna. Att jag har muskelknutor i skuldrorna har jag vetat i flera år men inte orkat ta tag i det för det gör så förbannat ont att massera ut dom. Nu sitter muskelsmärtan även i axlar, nacke och överarmar. Den värsta smärtan förflyttar sig lite, idag har det varit vänster överarm som varit som värst. Vissa positioner och vinklar gör så förbaskat ont att jag inte vill använda hela armens kapacitet. Även knäna gör ont, de senaste dagarna har smärtan suttit främst i vänster knä där jag får ont om jag sitter med böjda ben för länge. Ondast gör det oftast när jag vaknar på morgonen och smärtan kommer och går lite men det är aldrig riktigt bra. Jag trodde ett tag att jag kanske spände mig omedvetet då jag mått psykiskt dåligt men även om psyket idag mår bättre och bättre så har jag fortfarande lika ont.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är för fel på min kropp? Varför motarbetar den mig? Har även märkt att viss beröring plötsligt börjat göra ont. Jag har trott att Felix har varit för hårdhänt när han skämtsamt klämmer mig på benet/armen men jag börjar undra om det är mig det är fel på. Det som förut kittlades och var roligt har blivit jobbigt och smärtsamt. Allt gör ont. Varför gör allting ont?

Får se om jag ringer till vårdcentralen på måndag och ber dom kolla upp det eller om jag ska stå ut i några månader till och se om det blir bättre. Jag hatar att vara ett hopplöst fall. Jag vill ha raka och tydliga svar men såna finns det inte i överflöd i min värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)