fredag 20 mars 2015

Hur typiskt

Snacka om besvikelse! Hade klockan på nio imorse då jag ville ta del av solförmörkelsen, står på min bucket list och allt. Vad händer? Vaknar upp till slask och det snöar! Åh, vad besviken jag blev. Såg att det blev lite mörkare vid 10-11 men det räknas liksom inte. Lär nog åka utomlands och uppleva det på riktigt.

Nåja. Har iallafall kört mitt konditionspass och nu ska jag ta tag i min skoluppgift. Läser en kurs om palliativ vård (vård i livets slutskede) just nu och det är himla intressant. Ramlade in i en frågeställning med mig själv om organdonation och så. Jag tycker det är grymt fint att donera om man har möjlighet men för mig är det inte alls lika självklart att ge bort mina organ när jag dör. Det är en jättesvår fråga och många ser det nog som egoistiskt att inte donera men mitt andliga jag är inne i ett annat spår. Ska klura vidare på det.

Så här fint hade vi det igår, jag och mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)