måndag 9 mars 2015

Det är fint

Åh, låt detta väder fortsätta så här! Började dagen med en långpromenad med mamma, pappa och Bus i solskenet. Så himla skönt att slippa vinterjackan och att kunna sitta ute utan att frysa. Mår så himla mycket bättre när det är fint väder ute.

Efter promenaden körde jag ett styrkepass med fokus på armar och lite mage. Tror faktiskt att jag har varit lite för ivrig med styrketräningen ända sedan jag började i början av månaden, så ska låta musklerna vila i två dagar nu så de hinner återhämta sig. Kliar det ändå i fingrarna så får jag hålla mig till endast kondition.

Förutom det så har jag ätit våfflor (nomnomnom) och pratat med en kollega och satt upp mig som vikarie på dagcentret igen! Det är ett stort steg för mig och det är lika läskigt varje gång att komma igen efter en depression men just nu känns det bara toppen faktiskt. Älskar dagar som dessa!

5 kommentarer:

  1. Ja åh det är så underbart nu :)
    SV men vad snäll du är! Tack :D

    SvaraRadera
  2. Så himla härligt! Det är verkligen så underbart att våren verkligen är på väg på riktigt nu! Man blir så mycket piggare och gladare utav solljuset :)<3

    sv: Men nej vad tråkigt att höra att din lillasyster börjat få problem med maten. Hoppas verkligen hon inte hamnar så långt nere i det utan att hon söker hjälp i tid. Så himla jobbigt när tankarna väl sätter igång och förstör för en. Men du har ju erfarenhet av hur det är att leva med ätstörningar så jag är övertygad om att du kommer vara ett bra och fint stöd för henne. Det är ju verkligen jättesvårt att sätta sig in i en sån situation om man själv inte varit där. Tror du har mycket att vinna och kunna hjälpa din syster med att du själv varit drabbad <3

    Låter som du haft en mysig dag och vad gott med våfflor! Det är verkligen en favoriträtt hos mig med. Det och pannkakor hihi :)<3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)