lördag 28 mars 2015

Högskoleprovsgrubbel

Hallå bloggen. Haft en lång dag idag då jag suttit från kvart i nio till kvart över fyra med högskoleprov. Gjorde provet första gången i höstas då jag var inne i depressionen och dessutom hade panikångest och torgskräck samtidigt. Minns den eftermiddagen så väl. Så fort jag klev in genom dörren hemma kom panikångesten. Jag hade inte vågat slappna av innan dess och det var otroligt jobbigt. Jag var hur nöjd som helst med mina 81 rätt av 160 uppgifter. Trodde provet rättades så enkelt som att hälften rätt = 1,0 poäng av maxpoängen 2,0. Fick dock 0,80 i poäng så jag antar att vissa uppgifter är mer värda än andra? Någon som vet?

Idag har jag haft mer energi men dessvärre svåra koncentrationsproblem. Varje bladvändning, ljud av någon som suddade eller hostade gjorde att jag fick läsa om den meningen jag hade börjat på.
De två första proven fick jag panik i då jag inte hunnit med mycket alls när det var fem minuter kvar av provtiden så det blev en del chansning i slutet. Dock fick jag reda på nu när jag kollat igenom facit att det var dom två proven som gick bäst?! Vad hände? Blev så otroligt besviken då jag denna gång fick 78 rätt av 160, alltså tre mindre rätta svar än sist och tänkte att hela den här dagen har varit helt onödig. Jag hade en ganska bra känsla när jag åkte hem men den raserades efter att jag rättat mina svar själv här hemma. Förhoppningsvis har jag kanske svarat rätt på frågor som ger mer poäng så jag kanske kan höja mig lite lite. Blir otålig att vänta i hela fyra veckor på svar! Gah.

Jaja. Någon gång lär motgångarna vända. Är bara så frustrerande att stå ut.

Min drog. ♥

3 kommentarer:

  1. Det gick säkert jättebra, så svårt att veta! Och tar de inte också bort ett prov , men man vet inte vilket? :)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig gjort högskoleprovet innan faktiskt och undrar om det är något man måste göra som är obligatoriskt liksom? Eller om man mer gör det för sin egen skulle för att bättre på cv:et eller så? För jag känner mig verkligen inte peppad till att göra det alltså då jag tycker det verkar vara så konstiga frågor också.. Liksom är det sådant man måste kunna haha? Konstiga ord osv? Nej usch vad det inte lockar mig att göra det provet alltså..

    Och jag känner igen mig i att ha koncentrationssvårigheter. Jag kan tex inte läsa en bok om tvn är på i bakgrunden eller om någon ens pratar i bakgrunden då jag enbart lyssnar på vad som sägs i bakgrunden.. Och att då sitta i ett klassrum och försöka plugga till ett riktigt prov. Ja det är nog helt omöjligt i mitt fall då tyvärr :(

    sv: Men åh vad roligt att du ska praktisera på MHE! Hade ju varit superkul att få träffa dig! När är det du ska dit? Själv åker jag ner imorgon och åker hem på fredag igen. Är då hemma i tre veckor och åker sedan ner igen i fem dagar efter dom dr tre veckorna hemma :)<3

    Ja det är verkligen så jobbigt men dom här tankarna som kommer till en till och från. Och inte blir det bättre av medias sjuka ideal heller och allt fokus på kropp och vikt. Vill verkligen inte känna mig såhär låst som jag gör. Vill kunna äta det jag vill när jag vill utan att tro att man ska bli skitfet utav det liksom. Vill kunna äta vad fan som helst.. Hoppas jag kan få hjälp med min tankar nere i Mora <3

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas iafall att provet gick bra! <3


    sv: jo, men det var bara lite, inte samma effekt som de skulle vara liksom ./


    - Glöm inte min veckans blogg tävling :D
    http://aschmandas.devote.se/blogs/29833405/blog-of-the-week-12.htm#WriteComment

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)