tisdag 28 april 2015

Mina skönhetsfavoriter


Crush Wonder Mask, Grazette of Sweden
Bästa inpackningen jag använt! Går superbra att använda som balsam också då den återfuktar ordentligt på väldigt kort tid. Doftar himmelskt av ananas och gör håret jättemjukt och blankt. En stor pumpflaska på en liter går på cirka fyrahundra kronor men räcker i evigheters evigheter ungefär.

Crayon Lipstick Extra Matte, Lord & Berry
Syrran fick det här fantastiska läppstiftet i färgen Kiss i sin Glossybox. Fick prova det och är helt fast! Färgen är otroligt fin och pigmentrik och det sitter som berget utan att smetas av. Sen är jag extra mycket för matta läppstift. Den här är en solklar favorit. En penna kostar runt 130-190 kronor men finns i nuläget inte i svenska butiker (vad är det för stil?!) så jag funderar starkt på att klicka hem ett eller två från England.

Elixir, Orofluido
Kommer ihåg att jag fick den här håroljan i studentpresent för tre år sen (gah, vad gammal jag börjar bli, haha) av min syster som är frisör. Oljan luktar galet gott av vanilj och är väldigt dryg vilket gör att den räcker länge. Även fast mina familjemedlemmar använt den minst lika mycket som jag så räckte den i över ett år! Bara att ta lite grann på fingrarna och dra i hårtopparna. Fungerar superbra som skydd när man plattar håret samtidigt som den sluter igen slitna toppar och får håret att se fräscht ut. 229 kronor för 100 ml eller 149:- för 50 ml.

Build-up Mascara, Isadora
Detta är min favoritmascara och jag har faktiskt aldrig köpt någon annan än den här (sminkar mig inte särskilt ofta). Har provat en del andra som mina syskon/vänner använder men den här har alltid varit bäst enligt mig. Den ger grym volym och får fransarna att se imponerande mycket längre ut. Finns även i vattenfast format och kostar snäppet över hundralappen.

Toxic Tangerine Nail Lacquer, Teeez
Det här nagellacket är grymt! Syrran fick även denna i sin Glossybox men eftersom hon inte gillade färgen hon fick så fick jag använda det. Det räcker med bara 2-3 drag per nagel och det underbara med denna är att det räcker med endast ett lager för att den ska täcka ordentligt. Super för mig som är otålig och hatar att få lov att måla lager på lager. Färgen i kollaget heter Toxic Tangerine och ett lack kostar 69 kronor. Otroligt prisvärt!

- Tidsinställt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)