onsdag 15 april 2015

Tosses Björk & Ved AB

De senaste dagarna har jag och Felix haft ner sisådär tio (!) träd. Björkarna har vi fått göra ved av och det är galet hur vi har slitit och än är vi inte klara utan allt ska huggas klart och ännu ett träd ska ner imorgon. Idag har jag varit ute i princip konstant från elva till sex, med korta mat- och fikapauser. Har faktiskt varit skönt att vara sysselsatt och ha något annat att tänka på än att sitta inne och må dåligt. Pappa har dessutom sagt att jag får sälja veden, att det är mitt "sommarjobb", haha. Kan behövas då jag antagligen kommer att vara sjukskriven ett tag framöver och det är varken billigt eller kul att vara sjuk. Allt som innebär att vara social och trevlig blir lätt för mycket, det tär att behöva skådespela när man inte alls är glad utan helst vill gömma sig under en sten tills det växer mossa på en. Just nu nöjer jag mig med mig själv, frisk luft, en yxa och segt björkträ.

Har även ett dilemma och det är om jag ska följa med mamma och pappa till Cypern den 27:e. Jag både vill och vill inte. Jobbigt att vara hemma om jag mår sämre och känner att jag behöver dom och jobbigt att vara där om jag känner att jag bara vill koppla bort omvärlden ett tag. Jag har alltid haft ett behov av att vara ensam men att hitta balansen mellan ensamtid och isolering är svår i såna här situationer. Vad tycker ni? Åka eller inte åka?


Jobb och fikapaus i solen.

3 kommentarer:

  1. Åk! Ibland kan det vara så härligt med ett miljöombyte :)

    SvaraRadera
  2. Gött att ta en fikapaus iaf ;D

    SvaraRadera
  3. SV. håller helt med! :)
    det låter toppen! Hoppas ni får det bra :D

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)