torsdag 30 april 2015

TV3 levererar

Har sett en hel del bra program på sistone som jag varvat med mina mer lättsamma favoritprogram just nu (som Robinson: Love Edition och Ex On the Beach Sverige). Tänkte tipsa er om två av TV3:s absolut bästa satsningar enligt mig. Jag är en sucker för historier baserat på verkliga händelser och att svenskarna börjar ta efter USA i verklighetsbaserade historier är så himla bra. Dessa program är så otroligt fina men hemska samtidigt. Har ni inte sett något avsnitt ännu så måste ni klicka er in på TV3play. Det är en order!


Har ni missat det här programmet så avundas jag er för hur många fina/chockerande/hemska avsnitt ni har kvar. Jag älskar konceptet att dela med sig av historier som man många gånger bara tror sker på film och att allting känns så nära och verkligt just för att det händer här i Sverige. Avsnitten handlar om allt från hur en uteliggare förändrar en sjuksköterskas liv, om bruden som kom på sin man att vara otrogen på bröllopsnatten, till killen som i smyg älskade att klä sig i kvinnokläder och offrade sitt förhållande för att gömma sin hemlighet. Avsnitten är bara 22 minuter långa men jag garanterar er att ni kommer vilja se mer än ett!


Detta är en tyngre serie som bygger på att personen som mördats får berätta sin "egen" historia kring sitt mord och sina sista timmar i livet. Det är otroligt starka avsnitt och man känner sån frustration när man hör anhöriga berätta om deras sorg och ovissheten när ens son, dotter, syskon eller vän är försvunnen. Jag sitter ofta och ser på Kvinnor som mördar eller Brottsplats USA flera gånger i veckan. Det är någonting i mig som dras till den där obefintliga spärren som vissa människor har och som gör att man kan gå över gränsen så pass grovt. Den här serien rekommenderar jag verkligen!

- Tidsinställt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)