lördag 9 maj 2015

Ex on the Beach Sverige

OBS! Spoiler om du inte sett denna veckas avsnitt.


Tänkte ta upp denna populära serie som jag börjat följa slaviskt. Jag har faktiskt alltid gillat dokusåpor (eller dum-tv som pappa kallar det, haha). Det är något fascinerande med att bunta ihop en hög människor och se hur det sociala samspelet funkar och hur olika individer beter sig och har för värderingar. Sen är det ju galet provocerande och underhållande också. Många fördomar sätts på spel också, jag trodde till exempel att Anna-Lisa skulle vara världens bitch och det grundade jag endast på hennes utseende. På såna sätt är såna här program bra också, att man ser hur mycket människa det är bakom en fasad och att man aldrig ska döma hunden efter håren.

Just nu är jag i en period där jag bara inte tål vissa av människorna. Johannes åkte som tur var hem, vilket han gjorde helt rätt i efter hans idiotiska beteende mot Josephine, Sara och Jade tål jag verkligen inte heller. Översittarattityd och elakheter är aldrig okej och jag kokar ibland framför skärmen när jag ser dom och hur omgivningen accepterar ett så vidrigt beteende, ärligt talat vaknaaa! I ett mellanläge har jag Emelie, Bella och Victoria där jag inte kan bestämma mig för vad jag tycker eller ändrar mig hipp som happ, och mest tycker jag om Anna-Lisa, Adde, Simon, Niklas och Josephine men mest faktiskt Anna-Lisa som jag hade absolut mest fördomar om. Roligt hur saker kan vara helt tvärtom emot vad man tror!

Sen tror jag att det är så att det är roligast att se på människor som skiljer sig från sig själv. Hade nog inte varit särskilt underhållande om det sprang runt tio Sofior i ett hus. Eller vem vet? Den ena är självmordsbenägen, den andra är hypoman och hyperaktiv, den tredje skrattar tjugofyra timmar om dygnet och har humor som ett treårigt barn medan en annan sitter i ett hörn och har djupa och seriösa konversationer om livsteorier och om vad som är rätt och fel. Hade nog varit rätt roligt ändå, haha.

Nåja, ni som tittar på programmet, vilka är era favoriter? Vilka tål ni allra minst?

2 kommentarer:

  1. Kan inte läsa inlägget just nu, inte kollat de 3 senaste avsnitten ;)

    SvaraRadera
  2. Kollade lite i början.. tyckte om Viktoria (tror jag hon hette, hon var så fin). Men gillar inte direkt hon "sitt ner i båten" haha :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)