onsdag 6 maj 2015

Protaras, Cyprus 2015

Hej alla vänner. Är hemma i Sverige sedan sent i måndagskväll. Har inte riktigt haft tid att uppdatera då jag har haft skola igår och velat umgås med familj och pojkvän efter resan. Nu har jag iallafall redigerat alla Cypernbilder så här kommer en fet bildbomb!


 Vi kom fram till hotellet vid två på natten så dagen därpå vaknade vi till den här görfina utsikten från balkongen.


Här låg jag, Jolle, mamma och pappa och solade och badade tills vi fick veta att den här poolen tydligen tillhörde ett annat hotell, ooops, haha. Insåg att de konstiga blickarna jag fick inte var helt obefogade.


Den här stranden är min absoluta favoritstrand av alla jag varit på under hela min livstid, utan att överdriva. Sjukt att kunna gå ut och ha vatten upp till halsen men ändå se fötterna hur klart som helst. Sen hade den såna där drömmiga ränder i botten efter vågorna. Är kär i den här stranden.


Goda refreshments efter en hel dag av sol och bad. En kväll blev det utgång i Agia Napa med en liten del av gänget. Kom hem klockan sex efter att ha dansat lite, druckit drinkar och insupit lustgasballonger (roligaste ever).


 Syster. ♥


Var ganska omöjligt att få med alla på bild men här sitter iallafall alla arton kära personer i väntan på middag. Såg och lät nog ganska roligt när det blandades svenska, norska, finska och engelska. Toppenbra gäng what so ever!


Stort tack till morbror Petri (som jobbar för Ving och får vakna till den här dunderfina miljön varje dag - orättvist) för att han fixade den här fina resan till oss.


Överst: moster Kicki (Sverige) och morbror Jyrki (Finland).
Underst: moster Johanna och hennes sambo Petter från Norge.


Överst: mamma och pappa (HAHA).
Underst: Johanna och Petters kompis Emilie och syster Joline.


En av alla fina vyer längs strandpromenaden där vi gick efter frukost.


Mamma, pappa, Joline. ♥


Syrran är sjuk och fryser (!) mitt i värmen därav vacker outfit, haha. De där solstolarna gav oss en hel del skratt veckan igenom. Vet inte hur många gånger vi lyckades välta dom och oss själva.


Vår lilla kusin Noel.


På fredagen hade vi endast frukost på hotellet så vid lunch drog vi och käkade på ett gyroshak.


Och på kvällen när allihopa drog till Agia Napa för middag så stannade jag och Jolle hemma och åt på Pizza Hut för första gången. Kan säga som så att jag förstår hypen nu. Namnamnam.


Och med denna ytterst vackra bild på mig och syster avslutar jag denna resa och bildbomb. Cypern har verkligen varit över förväntan och hamnar högt i topp av alla resor jag gjort, om inte högst till och med. Jag mådde inte helt hundra när jag åkte men väl på plats har jag inte haft tid att må dåligt. Det har funnits något att göra hela tiden och den fina omgivningen är pricken över i. Just Protaras (12 km från Agia Napa) passar bra för alla - ungdomar, barn, pensionärer, föräldrar. Det är nära till allt. Man kan ha det lugnt och skönt och bara slappa en hel vecka om man så vill, eller dra iväg till Napa och festa järnet om man är sugen på det. Cypern får 5/5 toasters av mig!

1 kommentar:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)