söndag 17 maj 2015

Snart ny vecka

Spöregn och söndag, en kombination som inte direkt är någon favorit hos mig. Är taggad på en ny vecka och förhoppningsvis ett bättre väder. Har en del jag ska göra kommande vecka. Så här ser morgondagen ut till exempel:


Har typ miljoner ärenden till vårdcentralen känns det som. Ska bland annat ta upp mina extremt jobbiga biverkningar (antar att det är medicinen som gör det) eftersom jag gått runt och varit sur, lättirriterad och grinig sedan minst fyra månader tillbaka. Känner inte igen mig själv och orkar inte ha det så här längre, det är orättvist både för mig själv och andra. Dessutom får jag konstiga infall från ingenstans att vilja skada mig / ta livet av mig trots att jag mår relativt bra i övrigt. Sjukt hur humöret går upp och ner och det är nästan värre än vanligt trots medicinering. Antingen blir det medicinbyte eller en rejäl höjning av stämningsstabiliserande. Får se när mötet är bokat.

Mitt andra ärende handlar om den slemhosta jag haft sen i början på januari och som fortfarande inte gett med sig. Antar att mycket handlar om rökningen och jag är lite rädd faktiskt. Det är så lätt att tänka att det "bara är att sluta" men det är jättesvårt att ha ett rökberoende. Nog ångrar jag att jag någonsin började men vill iallafall ta reda på vad det handlar om. Fyra månaders slemhosta är lite overkill.

Det tredje ärendet handlar om psykologbyte. Känner att jag inte tas så mycket på allvar av min psykolog tyvärr. Hon sjuk ofta och ringer inte upp fast hon lovat och ibland blir det långa glapp mellan samtalen trots att jag påpekat att jag behöver tätare kontakt. Samtalen är väldigt ytliga också och känns alldeles för faktabaserade. Det blir ofta olika förklaringsmodeller, miljoner faktapapper och symtom som bläddras fram i någon psykbok och det är inte riktigt det jag är ute efter. Jag är bästa vän med Google och vet i princip allt om min sjukdom och mina symtom, det gäller bara att någon hjälper mig att bearbeta mina egna känslor istället på ett individualiserat plan och där är inte hon och jag. Jag har ingenting emot min kontakt som person men känner bara att hon och jag inte funkar i ett psykologiskt sammanhang. Tyvärr.

Utöver det? Min allra första körlektion på tisdag och en liten koständring i vardagen (det vill säga - försöka att sluta byta ut mat mot godis och väcka min aptit igen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)