måndag 22 juni 2015

Lillsund

Vaknade imorse av att polisen ringde och hela den här sexuellt ofredande-grejen dras upp igen. Nackdelen med polisens arbete är att det tar så lång tid. Man hinner läka litegrann (eller förtränga och förneka att det någonsin har hänt) och om och om igen rivs såret upp på nytt. Jag vet innerst inne att jag inte bör stänga in skiten, jag sparar bara på det onda tills senare, men samtidigt orkar jag inte just nu. Jag vill inte spendera hela min sommar på att må dåligt och att ligga nedbäddad i sängen och fundera på varför världen är så ond och varför jag skulle vilja leva i den. Sen tror jag att psyket är så, den ger en små doser av det onda och aldrig mer än vad man klarar av.

Istället för att älta det tänkte jag bjuda på två bilder från fina Lillsund där syrrans pojkvän har sin sommarstuga. Jag, Felix, Jonna, Daniel och Jolle drog dit i lördags och bara tog det lugnt. Luften är en helt annan och det är på riktigt som balsam för själen att bara vara där. Stå och kastmeta från bryggan och fika citronmuffins. Trots att vädret hade humörsvängningar och att det droppade lite från himlen så är det så himla vackert.

5 kommentarer:

  1. Den ligger på ca 80kr :)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när såren rivs upp hela tiden. Men jag hoppas det klaras upp, då kanske det kan vara värt det!

    Ja det känns som det hör till och regna på midsommar, så ställer mig alltid in på det :)

    SvaraRadera
  3. lät jobbigt det där!
    men jättefina Bilder i inlägget :) såg mysigt ut

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)