onsdag 22 juli 2015

Back to work

Nu börjar tassandet in i jobblivet igen! Som jag skrev igår så har jag fått en liten städtjänst på min farbrors företag. Var dit idag och gjorde mina två timmar som jag har varje vecka. Ingen värstinganställning kanske men de två ynka timmarna gör jättemycket för mig. De kommande två veckorna kommer oavsett att bli fullt ös. Jobbar på dagcentret måndag till fredag nästa vecka och veckan efter är jag på brukarnas boende och bakar och hänger i köket med dom måndag till torsdag - så det blir en hel del, summa summarum. Är faktiskt grymt taggad på att börja jobba igen. Har sett framemot det ganska länge nu och det är ett stort friskhetstecken! Den viljan och passionen jag har för mitt jobb på dagcentret och min vilja att kunna stå på egna ben och att kunna försörja mig själv, den är så obeskrivligt skön att kunna känna igen. Det får mig att verkligen tro på det där ljuset jag ser i tunneln, att det finns där på riktigt och inte bara är en bluff.

Jag vet att mina jobbiga och deppiga dagar är långt ifrån över. Så länge min anmälan ligger hos polisen, och så länge det är oavklarat, så kommer jag att må dåligt då och då. Varje gång advokaten eller polisen hör av sig så kommer jag dras tillbaka till det posttraumatiska och uppleva den skiten jag varit med om och om igen. Men tills dess, den tiden där emellan, den är värd guld alltså.

Är så grymt tacksam och glad idag.

7 kommentarer:

  1. 2 timmar är bättre än inget :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! De små stegen kan vara stora framsteg! Heja dig :)

    SvaraRadera
  3. Häftig bild!!

    sv: Ja måste nästan vart fullmåne :)

    SvaraRadera
  4. Fullt upp värkar det som!

    SvaraRadera
  5. låter kul att jobba där :) Jag vill också jobba med människor såsmåingom :) (När jag är redo för arbetslivet)

    sv: tack :D Ja visst är han söt :D

    SvaraRadera
  6. Så otroligt härligt att du kommer igång med arbete igen :D att ha något att göra om dagarna och inte nog med det: Money ^^ man behöver ju en inkomst för att klara sig :P
    Grymt kul!
    Ha det bra <3 kram

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)