onsdag 15 juli 2015

En lite trasslig lägesuppdatering

Hallå vänner. Vilket väder vi har va? Här börjar dagarna med halvklart och stekande sol och slutar med spöregn och åska, och enligt väderprognosen ska det visst fortsätta såhär i några dagar till. Lär ta tillvara på alla solstunder vi får men är så galet trött nu för tiden att jag somnar direkt efter frukost typ. Inte likt mig.

Idag har jag spenderat dagen med mitt dokumentärnörderi och varit barnvakt åt kusinerna i några timmar. Väcktes av att polisen ringde idag igen och bad mig att diskutera eventuellt skadestånd med min advokat som jag inte ens har pratat med än. Som jag berättat tidigare så känns det som att saker och ting rivs upp om och om igen när de ringer, att jag aldrig får läka klart utan att jag sugs tillbaka till allt som gör ont. Idag har jag verkligen ansträngt mig att hålla huvudet över vattenytan då jag vet hur himla dåligt jag mått de senaste gångerna och det har faktiskt hjälpt. Försöker nöta in ett bra mående och leva kvar i den stabilitet jag faktiskt haft den senaste veckan och jag känner mig faktiskt helt okej!

Inte nog med det så kom wake up-call nummer två när de ringde från vårdcentralen igen, dock i en mer positiv anda än förr. Sjuksköterskan jag träffade sist var, precis som jag berättat för er, helt underbar och redan idag ringde de och kollade hur jag mådde efter senaste doshöjningen av Seroquel (stämningsstabiliserande). Inte nog med det så kommer de ringa igen om ett par veckor och följa upp det en gång till och se över ett byte av psykolog. Samtalet var väldigt positivt då hon jag pratade med verkade genuint glad och hoppfull för min skull men det blev ändå lite "kaka på kaka" då jag vet att jag måste bearbeta det jag varit med om. Det finns inga andra utvägar och det är förjävligt ibland.

Det var en lång och trasslig beskrivning av dagen. Hoppas ni alla har det fint och får en fortsatt bra dag. ♥

Två Instagramfavoriter från mitt flöde. Dessa två platser älskar jag mest i hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)