fredag 17 juli 2015

Nej, din kille är ingen ängel

Har velat få ut detta som jag kommer att skriva väldigt länge. Det kommer ömsom att min ilska blommar upp då det händer hela tiden, om och om igen, och att fel person får stå med skämskudden som egentligen tillhör någon annan.

Jag pratar om er flickvänner som backar era killar till hundra procent och tror att de är någon sorts skänk från ovan. Att de är renare än Gud själv och inte vet hur det är att fela. Tänk om!

Jag vet inte hur många gånger jag eller mina vänner har blivit uppraggade av upptagna killar. Som tafsar, flörtar eller är allmänt obehagliga trots att de har partner och ibland till och med är förlovade eller gifta. Väljer man att berätta för vederbörandes flickvän, som många gånger också är ens vän, om vad hennes kille har för uppförande när hon inte är med så slutar det nittionio gånger av hundra med att man blir av henne för att hon är så trångsynt och tror att ens partner aldrig skulle kunna ljuga eller bedra på det sättet. 

Jag menar inte att man inte bör lita på sin pojkvän men det minsta man kan begära är väl ändå att ens kompis kan se på saker ur fler än ett perspektiv? Det är sorgligt att vänner som hängt ihop i många år skiljs åt pågrund av ett svin till partner och en flickvän som oavsett vad står vid sin pojkväns sida. Det är sjukt att en vänskap på tio år kan smulas sönder av en idiot med kuk mellan bena som funnits i din väns liv i ett halvår.

Kom igen, hörni. Ni kan bättre. Att döma på grund av önsketänk tar er ingenstans. Din kille blir inte ett mindre svin av att du förnekar det i honom som inte är lika rent. Det ger kanske ert förhållande en längre tid att gro på men slutresultatet blir ändå detsamma. Ett svin är ett svin och till slut hittar han hem till stian där han hör hemma.

1 kommentar:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)