torsdag 2 juli 2015

Semicolon

Gah, känns som jag har mindre tid till bloggen nu när jag är "mamma" här hemma och ska hålla koll på att hunden kommer ut, att köket inte ser ut som ett bombnedslag och att vi har mat på bordet. Inser hur bortskämd man är när man bor hemma med sina föräldrar, haha.

Skrev ett jättenegativt inlägg på Facebook häromdagen om vår värdelösa vård i kommunen och imorse ringde det förstås och jag fick träffa en urgullig läkare som hjälpte mig. Händer alltid och då får jag nästan lite dåligt samvete. Höjde Seroquelen med ytterligare 100mg så jag ligger alltså på 300mg nu, och sen skulle hon se till att jag fick en regelbunden kontakt med psykolog. Var så glad när jag gick därifrån!

Och på tal om psyk: har ni hört talas om semicolonproject? Det är ett projekt som startades 2013 för att hjälpa utsatta med depression, självmordstankar och diagnostiska problem som t.ex schizofreni, bipolär sjukdom osv, och de uppmanar folk att stå upp mot de fördomar som finns om psykisk ohälsa genom att rita eller tatuera in semicolon-tecknet. Jag hakade förstås på så fort jag såg vad det handlade om och jag blir så stolt och glad att se hur enormt stort det har blivit! Äntligen.


"A semicolon is used when an author could have chosen to end their sentence, but chose not to. The author is you and the sentence is your life."

Vill ni haka på och visa er ståndpunkt? Ta en bild på ert semicolon och hashtagga med #semicolonproject!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)