tisdag 8 september 2015

5 random fakta om mig

1. Det absolut tråkigaste jag vet är skönhetsprodukter. Ansiktsvatten, dag- och nattkräm, primer, skrubbar, lotions och sådant jox. Jag har en liten tvångstanke när jag läser igenom alla nya inlägg på Bloglovin att jag måste läsa alla och varje gång dessa skönhetstips dyker upp drar jag en djup inre suck. Så tråkigt är det, haha.

2. Allt går i perioder för mig. Vet inte om det är det bipolära som har ett finger med i spelet men i några månader kan jag vara världens morgonmänniska medan jag i andra perioder sover till tolv varje dag. Det gäller även mat. Just nu är jag inne i en period där jag är anti-köttfärs och fisk och det har pågått i nästan ett halvår. Om ett par månader kan det totalvända och jag vill äta det jätteofta istället.

3. Innan jag började med antidepressiva (slutet på 2011) var jag extrem på att känna av känslor och sinnesstämningar. Varje film jag såg blev för stunden en verklighet för mig och jag var livrädd för skräckfilmer, kunde inte ens se Beck eller Wallander utan att må jättedåligt. Kommer ihåg att vi såg en thriller på samhällskunskapen på gymnasiet och jag fick lov att gå ut efter typ en kvart för att jag blev illamående och höll på att svimma. Sedan jag började med medicinen kan jag kolla på precis allting och idag tycker jag att det är jätteintressant att se dokumentärer om kända mordfall och försöka förstå hur en mördare tänker.

4. Min största rädsla i livet (förutom att förlora närstående och så) är att få lov att operera mig. Bara tanken på att lämna över sin kropp till en främmande människa som ska skära i en är såååå äcklig. Jag tycker det är jätteintressant att se dokumentärer om plastikkirurgi och om hur man förhåller sig till kroppsform och ideal i olika delar av världen, men de scenerna där man filmar en operation får mig att vilja spy många gånger. Har ofta blivit dumförklarad för att jag sitter och ser på sånt när jag blir så extremt äcklad och illamående men det är för intressant för att jag ska kunna låta bli, haha. Att folk gör stora operationer frivilligt och dessutom betalar för det kommer jag aldrig kunna förstå. Skulle inte låta någon skära så i mig om jag fick betalt ens, blä.

5. Jag älskar skvaller och "dumma blondiner". Köper Hänt Bild minst en gång i månaden och frossar i Paradise Hotel, Big Brother, familjen Kardashian och diverse Hollywoodfruar. Är, enligt mig själv iallafall, inte särskilt ytlig alls men jag fascineras så himla mycket av människor och personer som tänker på ett annat sätt än mig själv. Denna skräp-tv, som många skulle kalla det, är väldigt nyttig faktiskt för det får en att reflektera över sig själv och var man står i mångt och mycket. Själv kan man liksom gå in i butiker på stan med foppatofflor på fötterna och inte bry sig, haha.

4 kommentarer:

  1. Haha det du skrev om i punkt ett är jag helt såld på :) Älskar smink & skönhet och allt som har med det att göra :D

    SvaraRadera
  2. jag har också olika perioder av saker och beteenden och för mig hänger et nog ihop med min bipolära sjukdom och min aspergers diagnos

    sv: åh cluedo :D

    SvaraRadera
  3. Haha kan inte något alls om skönhetsprodukter haha!

    SvaraRadera
  4. Roligt att läsa mer om dig :D

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)