onsdag 28 oktober 2015

30 frågor

1. Om du hade fått en dotter nu, vad skulle du döpt henne till? 
Gry! Syrran snodde mitt förra killnamn så nu har jag tagit patent på det här, hehe.

2. Vad kan du verkligen inte äta? 
Mos i alla former. Värsta jag vet. Får kväljningar av det.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? 
Var längesen jag såg på film faktiskt. Såg en finsk komedi som hette Luokkakokous för några veckor sedan som var grymt rolig. Se den! Den heter Klassfesten på svenska.

4. Har du bra självförtroende? 
Går i vågor och beror på vad det gäller. Har nog sämre självkänsla än självförtroende.

5. Äger du en Onepiece? 
Nix, men har en Ziperall som används oförskämt lite nu för tiden.

6. Snusar eller röker du? 
Röker. Tyvärr.

7. Beskriv ditt drömutseende.
Finns ju så himla många vackra kvinnor, men jag skulle inte vilja byta även om jag kunde. Jag vill vara jag.

8. Den du senast sov över hos.
Måste nog ha varit hos min vän Fuglesang där man hamnar ibland efter krogen.

9. Vem skrev du senast med på Facebook?
En dam som sålde ett löpband till mig igår men som jag tyvärr fick lämna tillbaka då det inte fungerade som det skulle.

10. Vad väljer du, godis eller chips? Godis, alla dar i veckan. Är en riktig godisråtta.

11. Din absolut sämsta egenskap?
Att jag är så otroligt glömsk och att jag är otålig och hatar att vänta på saker.

12. Din bästa egenskap?
Jag är bra på att lyssna och sätta mig in i andras situation och känsla, sen är jag snäll. Ibland till och med när jag inte borde vara det.

13. En låt du är beroende utav just nu? 
Beroende? Ingen faktiskt. Men jag gillar General Knas låt 12/12 och Luren i fickan med Grillat & Grändy.

14. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? 
Anser att droger är fel och förstör mycket, förutom cannabis som faktiskt i viss mån kan vara bra. Om de som tar droger så tycker jag mest synd om dom och motsätter mig helt hur man behandlar folk med missbruk. Det är oftast trasiga människor som mår väldigt dåligt och de har samma rätt att få må bra som alla andra.

15. Har du provat på droger nångång? 
Ja, hasch och gräs har jag provat. Det är dock inget jag känner att jag varken behöver eller vill ha i mitt liv.

16. Vad vill du bli när du blir stor? 
Psykolog. Snabbt svar, haha.

17. Hade du kunnat ha distansförhållande? 
Beror på hur långt avståndet är. Kanske, men tror det skulle försvåra en del.

18. Vad handlade din senaste dröm om? 
Drömde att jag var i Köket (jobbet) och smakade på nybakta brownies för någon natt sedan. Var en av brukarna som bakade det tidigare i veckan, hehe.

19. Vad väger du? Är du nöjd med det? 
Väljer att inte gå ut med det då det inte känns rätt eller relevant. Är nöjd förutom några trivselkilon jag samlat på mig de senaste månaderna.

20. Hur lång är du? Är du nöjd med det? 
162 centimeter kort. Hade kanske velat vara några centimeter längre men då skulle jag i och för sig inte kunna bära så höga klackar då min pojkvän är ganska kort.

21. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? 
Harry Potter såklart!

22. Accepterar du okända som vän på Facebook? 
Ja, om det är bekantas bekanta. I vissa fall tar jag bort dom efter en tid om jag känner att de inte passar in i mitt flöde eller inte bidrar med god stämning.

23. Vem kramade du senast? 
En av brukarna på jobbet som är väldigt kramgo.

24. Är du kär just nu? 
Ja. I Felix förstås. <3

25. När grät du senast? 
När jag fått brev från tingsrätten med datum och tid för rättegång.

26. Sminkar du dig varje dag? 
Nej, blir några gånger i månaden bara.

27. Vem är du mest lik, mamma eller pappa?
Mamma till utseende, pappa till personlighet.

28. Är du helsvensk?
Nix, helfinsk faktiskt, trots att jag bott i Sverige hela livet.

29. Den bästa bloggen? 
Bland annat tvillingarna Laukkanens blogg, Egoinas, Kissies och Blondinbellas. Sen många mindre bloggar som klickat med mina intressen och min personlighet.

30. Är du en nagelbitare? 
Nej, biter bara av så nageln blir jämn om den gått av. Kanske betyder ja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)