torsdag 8 oktober 2015

Sorg och tårar

Har varit en tung dag idag. När jag vaknade låg ett brev från tingsrätten och väntade på mig. Oavsett vad det stod så visste jag att jag skulle må dåligt. Det är som att verkligheten kommer tillbaka från ingenstans och slår en på käften. Borde kanske egentligen vara glad över innehållet, att ärendet inte blivit nedlagt, men det är lika jobbigt ändå. I mitten av november är det rättegång. Jag kommer alltså sitta i en rättssal tillsammans med en massa främmande människor, inklusive den person som gjort detta mot mig, och berätta allt i detalj. Bli bedömd, utfrågad och misstrodd. Har gråtit och gråtit och ångesten har återigen bosatt sig i min kropp. Den jag antagligen gömt nånstans långt långt inom mig för att överleva. Det går inte att förklara hur förbannat skönt det kommer bli när det här är över.

Brevet kom kanske ändå lägligt med tanke på morgondagen. Så kanske man kan ta all sorg i ett på något sätt. Imorgon ska min lilla kusin begravas, som bara fick leva ett par minuter innan han flög iväg till himlen. 
Ni förstår nog att jag mått betydligt bättre, men till slut vet jag att både jag och andra kommer stå starkare efter det här. För tiden läker faktiskt sår, hur klyschigt det än låter, även om vissa ärr alltid kommer att finnas kvar.


En peppig bild som någon slags kompensation. Känner mig långt ifrån awesome just nu men en dag kommer jag kunna ta in det bilden säger. Jag måste bara orka bli stark igen först.

8 kommentarer:

  1. låter som att du ar det värdigt tufft nu <3

    sv: ja det va riktigt häftigt :D

    SvaraRadera
  2. Jag hopas att du känner dig bättre. Kändes tungt för mig att läsa detta . Massa kramar til dig!
    Äntligen fredag (jippi). Allt bra med dig?

    SvaraRadera
  3. Nu är tävlingen äntligen avslutad, kika in för att se om det var du som vann ett armband :D

    Kika också gärna in senare ikväll då det kommer upp en ny tävling :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, styrkekramar till dig finaste du! Tänder ett ljus för lille kusinen och håller tummarna för dig att allt blir bra till sist.
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  5. Nu är tävlingen äntligen avslutad, kika in för att se om det var du som vann ett armband :D

    Kika också gärna in senare ikväll då det kommer upp en ny tävling :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!
    Det var du som vann ett av armbanden! Skulle du kunna mejla över din adress till natalia.98@live.se ??


    KRAM! :)

    Ps. Gör det så fort som möjligt så kan jag snabbt skicka iväg ditt paket :D

    SvaraRadera
  7. Du klarar det! Klart det kommer vara svintungt där och då, och förmodligen en tag efteråt innan domen faller. Men du fixar det. Styrkekramar! <3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)