fredag 27 november 2015

Att leva lite luddigt

Gårdagen visade sig bli ett rent helvete. Minns inte senast jag mådde så fruktansvärt dåligt på det sättet. Hela min kropp och mitt sinne var typ i uppror. Har känt behov av ångestdämpande att ta vid sådana stunder i flera dagar nu men det tar lite tid att få det utskrivet så jag fick helt enkelt ta det jag hittade i medicinskåpet. Fick Lergigan utskrivet för typ ett år sedan men har varje gång jag tagit den fått extrem huvudvärk dagen efter. Valde att ta den igår ändå då jag verkligen inte stod ut och jag har faktiskt klarat mig utan den biverkningen denna gång. Så obeskrivligt skönt! Lergigan är helt fantastisk mot ångest så förhoppningsvis är huvudvärken jag minns ett minne blott.
Medicinen trubbar dock av andra känslor i samma veva. Man går runt och känner sig som ett tomt känslokallt skal typ, känner sig inte brydd om nästan nånting och jag får lite en känsla av att "inte vara där" om ni förstår vad jag menar? Har sovit jättelänge på den och varit lite borta i andra tankar idag men det gör mig absolut ingenting. Jag tror det är precis vad jag behöver just nu, vara inne i en luddig värld där hårda saker blir mjuka.

Min dag idag har alltså inte bestått av många knop. Följt med till affären och handlat lite grejer till tacosen, tagit en kort promenad med en nyklippt Bosse och pusslat lite. Är ganska tillfredsställd med det, det här sega och luddiga, men vi får se hur länge det håller i sig. Imorgon är iallafall väntan över!

5 kommentarer:

  1. Att pussla är en lia för själen. Just det pusslet du bygger är en favorit. Jag gillar Jan van Haasterens detaljrika pussel.

    SvaraRadera
  2. Att pussla har alltid varit en tillfällig lösning för mig när jag behövt sinnesro. Idag äger jag dock inget pussel - men jag minns att det var mycket skönt när jag hade det som värst.

    Hoppas din fredag blir mycket bättre!!

    SvaraRadera
  3. Jag började med antidepressiva idag efter ett akutbesök på psyk igår kväll. Fick ett utbrott så jag blev rädd för mig själv & min son blev rädd för mig. Då kände jag mig redo att ta tag i mitt liv. Fick snabbt diagnosen depression. Ska börja inom psykiatrin inom en snar framtid och även börja med KBT. Nu ska jag fan också må bra.
    Styrkekramar till dig och jag önskar dig en bra fredag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fy! Lider med dig. Vet hur det är att vara i mörkret och treva men du är stark som kämpar på. Vet till hundra att du kommer klara det här. Tusen kramar tillbaka! <3

      Radera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)