fredag 27 november 2015

En varning om ett rövhål

Som ni vet har jag väntat på denna dagen länge nu och mått så dåligt att jag inte ens orkat jobba i veckan. Jag känner mig så arg och besviken på min advokat. Hans uppgift är ju på något sätt att få mig att känna mig trygg och stå upp för mig men det har han aldrig gjort. I juli fick jag ett samtal från polisen att jag och advokaten skulle komma överens om en skadeståndssumma och meddela om vårat beslut. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag ringt han sen dess. Han valde att inte höra av sig till mig förrän fyra dagar innan rättegången ägde rum (det vill säga fyra månader efteråt) och när vi väl satt i rättssalen sa han inte mycket över huvud taget utan det var min åklagare som stod upp för mig, hällde upp vatten när strupen ville skrumpna ihop och gav mig snorpapper när tårarna föll i floder. Jag tyckte om henne för hon visade medlidande för mig och var genuint intresserad i sitt arbete. Hon tog mig på allvar och log mot mig för att mildra allt som kändes svårt. Detta trots att hon bara läst igenom fallet i en lunta papper.

Efter rättegången fick jag veta att domen skulle falla om åtta dagar. Min advokat erbjöd sig att ringa till mig och berätta hur det hade gått så att jag skulle slippa vänta hela helgen och eventuellt få lov att må dåligt i fler dagar till. Jag har haft mobilen på högt ljud hela dagen för att inte missa hans samtal men den har varit helt tyst. Jag har själv tagit tag i det och ringt honom flera gånger utan att få något svar och nu är klockan redan sex och det hela känns bara hopplöst.

Jag förstår inte hur en människa som denna tänker. Hur man kan, om och om igen, svika sin klient så gravt som han gjort. Jag blir så arg. Har lust att lägga alla Bosses framtida bajshögar i hans postlåda, kasta ägg på hans hus och elda upp hans bil så han aldrig tar sig till jobbet något mer. Att missköta sitt jobb så brutalt är inte okej och jag blir så arg när jag tänker på att andra förmodligen också blivit behandlade på samma sätt.

Nu får jag helt enkelt ägna hela helgen (också) till att gruva mig över det där brevet som kommer att komma nästa vecka och vad som kommer att stå i det. Ni som bor i närheten och en dag kommer att bli i behov av en advokat: hör av er till mig! Så kan jag uppge hans namn så ni slipper dras med ett lika stort rövhål.

6 kommentarer:

  1. Nädu han lät inte alls vidare!

    SvaraRadera
  2. usch låter inte alls som att han har skött sitt jobb :/

    sv: jag med :D bara sååå dålig på att sätta igång :/
    eller hur! Tycker det räcker med att andra visar att de försöker!

    SvaraRadera
  3. Men vad dåligt! tråkigt när det är en sån utsatt situation från början

    SvaraRadera
  4. asså gud, vissa människor alltså...

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)