söndag 27 december 2015

Gran Canaria 2015

Nu har jag redigerat klart bilderna från Gran Canaria. Blev en jätterolig resa, trettiotre pers och en hel massa äventyr varje dag. Veckan gick faktiskt sjukt fort. Brukar annars hinna få lite hemlängtan men inte denna gång (förutom att jag saknade Bosse då). Man har ju folk att umgås med hela tiden. Tyckte nästan att vi hade för kort tid med varandra faktiskt. Man hann inte riktigt få tid till alla. Här kommer en liten bildbomb från veckan!

 Hotellet vi bodde på hette Mogán Princess och låg högst upp på berget. Hade alltså helt makalös utsikt!

En del av gänget på promenad ner mot stranden. Eftersom vi bodde så högt upp och det inte fanns några genvägar så blev det ganska långa sträckor vi gick varje dag. Runt 7-8 kilometer nästan varje dag så brist på motion blev det inte, hehe.

 Min ett år yngre bror Anton.

 Vilda, min kusin, var en av minstingarna som var med. Alltid så söt och glad!

Stränderna kantades av små mysiga butiker. En kväll tog vi dock bussen till Puerto Rico där de hade ett jättestort shoppingcentrum. Ett måste att besöka om man gillar att handla och befinner sig på Grankan.

 Blev en hel del all inclusive-drinkar under veckan.

Poolen! Eftersom det tog ett tag för solen att nå upp till hotellet så spenderade vi förmiddagarna på stranden och eftermiddagarna vid hotellpoolen.

 Två kusiner till: Felicia och Alex som njuter av solen som är på väg ner.

Så här vacker utsikt hade vi från vår balkong! Fördelen med att bo så högt upp är att få se solen sjunka ner i havet. Det bästa med Gran Canaria tycker jag är alla höga berg och djupa dalar. Är vackert typ vart man än vänder sig.

Utanför hotellet bodde en hel massa söta katter som jag och lillasyster inte kunde låta bli att gosa med. Jag blir glad varje gång jag ser lösa djur som faktiskt mår bra och har ett hem med mat och vatten. En del människor behandlar sina djur så illa att man vill kräkas och tyvärr fick vi se en sådan syn en dag. Hemskt.


 Åkte till fiskebyn Mogán ett par gånger där stranden var ljuvlig.
 Vackraste byn helt klart...

 ... med drömmigt kristallklart vatten. Hade nog varit en fröjd att snorkla här!

Avslutar med två solnedgångsbilder till. Tänk att få se detta varje dag sju dagar i sträck!

9 kommentarer:

  1. Jätte fina bilder!!

    sv: Ja lika för mig :)

    SvaraRadera
  2. Detta ser verkligen för underbart ut! :D Kram

    SvaraRadera
  3. Å så härligt! Och vad kul att fara så många :) SV: åå jag med!! =) Så fina verkligen :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut!

    SvaraRadera
  5. Najs att du hade de så bra där :) Många dina bilder :) Solnedgångar e så mysiga o fina :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)